چهارمحال و بختیاری میزبان اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است

ایرنا نوشت: نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی از سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی به‌همراه تعدادی از معاونان وزارت جهادکشاورزی به شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری خبر داد.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون کشاورزی پیش از این نیز برای نخستین بار به استان سفر کرده بودند، افزود: اعضای کمیسیون کشاورزی از جمله رییس و نایب رییس کمیسیون کشاورزی در شهرستان بروجن حاضر می‌شوند و از نزدیک به بررسی و بازید از طرح‌های دردست اقدام و مصوب سفر گذشته در این شهرستان و چالش‌ها و فرصت‌های شهرستان خواهند پرداخت.

وی گفت: در دور نخست سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، صدور مجوز طرح‌های مختلف در حوزه آب و خاک، منابع طبیعی، آبخیزداری، شهرک‌های صنعتی، مجتمع‌های گلخانه‌ای اخذ شد که درصدی این طرح‌ها اجرا شده و یا در دست اجراست.

به گفته وی،هم‌اکنون احداث پنج مجتمع دامپروری و گلخانه‌ای در این شهرستان در دست اجراست، که اعضای کمیسون کشاورزی به بررسی نهایی و جمع‌بندی و بازدید میدانی خواهند پرداخت.

جعفری افزود: برای احداث این مجتمع‌ها زمین واگذار و اعتبار پیش‌بینی شده است که با تکمیل و راه‌اندازی این مجتمع‌ها تحو.ل بزرگ در صنعت گلخانه شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قبل از دولت سیزدهم سطح گلخانه‌های استان ۳۵ هکتار بود، گفت: هم‌اکنون سطح گلخانه‌ها در استان افزایش پیدا یافته است و در شهرستان بروجن ۱۱۰هکتار گلخانه در دست اقدام است.

وی به تخصیص اعتبار به برخی طرح‌های آبخیزداری که پس از ۲۰ سال در شهرستان بروجن در دست اقدام است، اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها برای جلوگیری از روان آبها، فرسایش خاک است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =