توضیحات رئیس کمیسیون اجتماعی درباره نظر دفتر رهبری با تعطیلی روز شنبه /مراجع تقلید نظر شرعی داده اند نه تخصصی

رئیس کمیسیون اجتماعی توضیحاتی درباره تعطیلی شنبه‌ها ارائه داد و گفت: موضوع موافقت دفتر رهبری با این مساله را هم نه تائید و نه رد می‌کنم من هم به صورت مستقیم نگفتم که از دفتر رهبر معظم انقلاب در مورد این موضوع استعلام گرفتیم یا دفتر ایشان با تعطیلی شنبه‌ها موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ولی اسماعیلی، درباره این‌که قانون تعطیلی شنبه در صورت تایید شورای نگهبان از چه زمانی اجرایی می‌شود، گفت: اصلاح ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری در ابتدای هفته مورد بحث قرار گرفت که در وهله اول کاهش ساعات کاری مطرح شد و رأی آورد، بدین صورت که ساعات کاری از چهل و چهار ساعت بر اساس مصوبه کمیسیون به چهل ساعت در هفته رسید که در صحن رأی آورد.

بنابر گزارش ایلنا، رئیس کمیسیون اجتماعی ادامه داد: بحث بعدی هم تعطیلی ۲ روز آخر هفته بود که پیشنهادات مختلفی درباره‌ آن مطرح شد؛ این‌که پنجشنبه باشد، یا دست دولت باشد یا روز شنبه تعطیل شود. مصوبه کمیسیون ما که کمیسیون تخصصی است این بود که جمعه تعطیلی رسمی و شنبه هم تعطیلی دستگاه های اجرایی باشد که رأی آورد و برای تائید به شورای نگهبان فرستاده می‌شود.

وی افزود: طبق آئین‌نامه، شورای نگهبان ۱۰ روز وقت دارد جواب دهد و معمولا در مورد مصوباتی که طولانی نیست و تبصره و ماده زیادی ندارد این شورا زودتر جواب می‌دهد و ما منتظر می‌شویم این شورا جواب دهد و بعد از اینکه شورای نگهبان تائید کرد، رئیس مجلس به آقای رئیس جمهور ابلاغ می‌کند که برای اجرا به دستگاه های مربوطه ابلاغ شود. پیش‌بینی من این است اگر مشکل خاصی در شورای نگهبان پیش نیاید ظرف کمتر از ۲۰ روز می‌تواند این امر اجرایی شود.

اسماعیلی درخصوص اینکه مطرح می‌شود برای تعطیلی شنبه‌ها از دفتر مقام معظم رهبری استعلام گرفته شده است، گفت: من نه تائید و نه رد می‌کنم من هم به صورت مستقیم نگفتم که از دفتر رهبر معظم انقلاب در مورد این موضوع استعلام گرفتیم یا دفتر ایشان با تعطیلی شنبه‌ها موافقت کردند. باتوجه به گزارشی که یکی از موافقین تعطیلی شنبه در صحن علنی داشتند به نقل از ایشان ما در مجلس شاهد بودیم که این بحث را داشتند و گفتند مراجع کتباً نامه دادند و ما هم اعلام کردیم ۳ مرجع موافقت کردند.

وی تاکید کرد: البته موافقت بدین معنا که منعی بر حرمت عدم تعطیلی شنبه ندارند نه این که موافق یا مخالف باشند و یا کار کارشناسی تخصصی کنند بلکه می‌گویند از نظر شرعی اگر شنبه تعطیل شود هیچ گونه اقدام حرامی انجام نشده است و بحث اول را اینگونه از دوستان شنیدیم.

اسماعیلی بیان کرد: مجلس به موضوع رأی داده است و تبدیل به قانون شده است. مجلس محل تضارب آرا است. نباید همدیگر را متهم و دوقطبی اقتصاد و ایدئولوژی را راه بیندازیم که کشور آسیب ببیند. بر اساس جلسات با اقتصاددانان و کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی شنبه بیشتر به نفع معیشت مردم خواهد بود.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907253

برچسب‌ها