هشدار جدی معین الدین سعیدی درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان /تلاش برای کمرنگ کردن نام زیبا و نامی بلوچستان خطای نابخشودنی است

معین الدین سعیدی تاکید کرد: هر طرحی در خصوص تقسیم استان سیستان و بلوچستان بدون رعایت ملاحظات مردم، نخبگان، دانشمندان و علمای معزز استان محکوم به شکست است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دو روز پیش بود که سیدمحمد حسینی معاون سابق پارلمانی رئیس دولت سیزدهم از تقسیم استان سیستان و بلوچستان در کنار ۲ استان تهران و کرمان خبر داده بود.

در این راستا، آنگونه که ایسنا روایت کرده، معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری تاکید کرد: هر طرحی در خصوص تقسیم استان سیستان و بلوچستان بدون رعایت ملاحظات مردم نخبگان دانشمندان و علمای معزز استان محکوم به شکست است.

وی افزود: هر تلاشی در راستای کمرنگ کردن نام زیبای بلوچستان خطایی نابخشودنی است؛ زاهدان و سراوان و خاش و ایرانشهر و چابهار همگی جزئی لاینفک از نام نامی بلوچستان هستند. اجازه دهید این طرح و اساسنامه سواحل مکران با کار کارشناسی و وقت مکفی بررسی شود نه اینگونه با سراسیمه و شتاب‌زده.

این نماینده مجلس در پایان گفت: از کسانی که در روزهای سخت سیل کنار مردم بودند بی نهایت سپاسگزارم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906577

برچسب‌ها