۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
همایش جهانی حضرت ‌رضا(ع) در مشهد آغاز شد

پنجمین همایش جهانی حضرت رضا (ع) امروز، دوشنبه با حضور دانشمندان برجسته جهان اسلام، مسوولان کشوری و استانی در تالار قدس حرم مطهر رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، پنجمین همایش جهانی حضرت‌رضا(ع) با شعار «عدالت برای همه، ظلم به هیچکس» با حضور اندیشمندان ایرانی و بین المللی از امروز، به مدت دو روز همزمان با ۲۰ نشست تخصصی در مشهد ادامه دارد.

در آیین افتتاحیه همایش، ابتدا پیام تصویری رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد. همچنین حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی سخنرانی خواهد کرد و از تمبر همایش جهانی حضرت امام رضا(ع) رونمایی خواهد شد.

در این همایش پیام های آیات عظام آیت الله ناصر مکارم شیرازی، آیت الله عبدالله جوادی آملی و آیت الله جعفر سبحانی قرائت خواهد شد.

همچنین طبق برنامه، رییس جمهور نیز در برنامه اختتامیه این همایش که فردا برگزار می شود، حضور خواهد داشت.

نخستین همایش جهانی سال ۱۳۶۲ برگزار و تا سال ۱۳۷۲ سه همایش دیگر با حضور اندیشمندان، علما، فضلا از سراسر جهان برگزار شد. این همایش پس از توقفی ۳۰ ساله و با تأکید تولیت آستان قدس رضوی آغاز به کار کرده است.

حرکت علمی، فرهنگی و تحقیقاتی در زمینه شناختن و شناساندن ائمه معصوم(ع) به ‌ویژه امام رضا(ع) به جهانیان از جمله اهداف این همایش است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =