رقیب چینی لندکروزر با ۹۴۰ اسب‌بخار قدرت به میدان آمد /عکس

فانگ چنگ بائو بائو ۸ یا همان لئوپارد ۸ با همین نام طویل و عجیب‌وغریب، یکی از معدود مدعیان چینی رقابت با تویوتا لندکروزر محسوب می‌شود. برخی از مشخصات کلیدی این خودرو به‌تازگی اعلام شده است.

امیرمسعود عابدین_ فانگ چنگ بائو که برند جدیدی تحت برند BYD است، بر خودروهای شخصی‌سازی‌شده تمرکز دارد. این برند رسما در آگوست ۲۰۲۳ معرفی شد و اولین و درعین‌حال تنها خودروی آن در بازار به نام Bao ۵ در نوامبر عرضه شد. پرچم‌دار Bao ۸ دومین خودروی آن خواهد بود.

بائو ۸ یک SUV بزرگ به طول تقریباً ۵٫۲ متر با شش یا هفت صندلی است. ابعاد آن ۵۱۹۵/۱۹۹۴/۱۸۷۵ میلی‌متر با فاصله بین دو محور ۲۹۲۰ میلی‌متر است. وزن آن ۳۹۰۵ کیلوگرم اعلام شده است.

رقیب چینی لندکروزر با ۹۴۰ اسب‌بخار قدرت به میدان آمد /عکس

به گزارش خبرآنلاین، مانند همتای کوچک‌تر خود، بائو ۵، بائو ۸ نیز یک خودروی الکتریکی با برد وسیع (EREV) است. خودروهای EREV دارای یک موتور برقی و یک موتور درون‌سوز هستند. موتور درون‌سوز نقشی مشابه ژنراتور برق دارند و چرخ‌ها نیروی لازم را برای حرکت از موتور برقی دریافت می‌کنند. موتور ۲ لیتری توربو ۲۶۸ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

رقیب چینی لندکروزر با ۹۴۰ اسب‌بخار قدرت به میدان آمد /عکس

بائو ۸ دارای دو موتور الکتریکی است، یکی در جلو با ۲۶۸ اسب بخار و دیگری با ۴۰۲ اسب بخار قدرت در عقب. خروجی کل پیشرانه ۹۳۹ اسب بخار اعلام شده است. شتاب‌گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۴٫۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

این خودرو روی پلت‌فرم جدید DMO بی‌وای‌دی که به خودروهای آفرودی اختصاص داده شده است، سوار می‌شود و دارای سیستم تعلیق Disus-P خواهد بود.

بائو ۸ به‌طور رسمی در سه‌ماهه سوم امسال با قیمت حدودی ۷۰ هزار دلار عرضه می‌شود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید1 IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    5 3
    بی کیفیت و ارزش حیف که لند کروز با ریشه و پدرومادر دار با این آشغال مایه کنید.کپی کار و بسیار تجار بی شرفی هستند چینی ها .مستند سرقت های علمی و تخصصی از آمریکا و اروپا مشهورند
    • DE ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      8 3
      شما حرص نخور. اگر این چینی ها نبودن که الان شرکت های اروپایی و امریکایی، یه لپ تاپ یا گوشی معمولی رو چندهزار دلار به من و شما قالب میکردن. من خودم آلمان هستم و میبینم که این شرکت های آلمانی اگر رقیب نداشته باشن ، چه جوری گوش ملت رو میبرن.
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      1 0
      شما حرص چین رو نخور . چین اگر استاندارد تو خودرو داشت که بجای استاندارد جهانی استاندارد چین رو رو ماشیناش نمیزد . فقط در مورد خودروهای چین صحبت میشه هیچ کشور دیگری خودرو تولید نمیکنه . آلمان عزیز شما خارج از کشور هستید در مورد رانت خودرو ایران چیزی نمی دانید. چین هرچیزی تولید کنه تو ایران به قیمت دو سه برابر میفروشه اونوقت نفت ایران رو یک سوم قیمت هم نمیخره .
  • علی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    6 1
    مگر ما ایرانی ها از عربها حوزه خلیج کمتریم که باید ارابه مرگ و آشغال چینی سوار شیم و مردم اونا تویوتا و لکسوس و ..
  • Zahrahesam DE ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    عالی
  • نگار IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    خیلی هم خوبه مملکت بسیار خوبی دارن که تنوع ماشین رو به جهان نشون دادن