رضوانی بعد از رأی نیاوردن در انتخابات تهران: حضورم در لیست شانا اقدامی درست بود /اکثر راه یافتگان به مجلس، فصل مشترک لیست‌ها بودند

نماینده مجلس یازدهم که نتوانست به مجلس دوازدهم راه پیدا کند حضورش در لیست شانا آن هم در هر دو دوره انتخابات اقدام درست بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در نتیجه انتخابات مجلس دوازدهم برخی از نمایندگان فعلی به مجلس آینده راه پیدا نکردند. غلامحسین رضوانی، نماینده عضو جبهه پایداری مجلس یازدهم از جمله نمایندگان فعلی مجلس و دواطلبین حاضر در لیست شانا در هر دو مرحله انتخابات است که از حضور در مجلس بازماند.

رضوانی در گفتگویی با خبرگزاری خبرآنلاین بر این نکته تاکید می‌کند که از حضور در لیست شانا پشیمان نیست و این اقدام خود را به عنوان انتخاب درست یاد می‌کند. او همچنین درباره علت رأی نیاوردن خود می‌گوید که مجموعه عوامل مانع راهیابی او به مجلس دوازدهم شده است.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با غلامحسین رضوانی، نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی را می‌خوانید:

******

*آقای رضوانی! شما در دور دوم انتخابات، رأی لازم برای ورود به مجلس را بدست نیاوردید، تحلیل خودتان چیست؟

بنده معتقد بوده و هستم که هم در مرحله اول و هم در مرحله دوم انتخابات مردم به صورت لیستی رأی دادند منتها انتخاب آنها به این ترتیب بوده که فردی لیست آ را برای رأی دادن انتخاب کرده و دیگری لیست ب را انتخاب کرده است.

اینکه گفته می‌شود هر کدام از افراد آمدند، کاندیداها را بررسی کردند سپس به آنها رأی دادند، به نظر بنده در تهران به این ترتیب نبوده و نیست. البته وقتی لیست‌ها افرادی را انتخاب می‌کنند، طبیعی است که فصل مشترک آنها رأی می‌آورد.

اکثر راه یافتگان به مجلس فصل مشترک لیست‌ها بودند

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم تنها یک راه یافته به مجلس داشتیم که تک لیستی بود، لذا این نکته نشان می‌دهد فصل مشترک لیست‌ها رأی آورده و در دور دوم هم وضعیت به همین ترتیب است.

در هر صورت مردم حق دارند انتخاب کنند ، به این صورت که خواستند غیرلیستی و یا لیستی انتخاب کنند اما ارزیابی بنده این است که مردم لیستی انتخاب کردند.

*به نظر شما مواردی نظیر عملکرد شما در مجلس تبدیل به مانعی برای راهیابی به مجلس دوازدهم شد یا نوع رقابت در حوزه انتخابیه متفاوت شده بود؟

مجموعه عوامل مختلف دست در دست هم می‌دهند که فرد انتخاب شود یا نشود.

در هر دو دوره انتخابات مجلس عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بودم

*شما در هر دو دوره انتخابات مجلس دوازدهم در لیست شانا حضور داشتید...

بنده در هر دو دوره انتخابات مجلس دوازدهم افتخار عضویت در شورای مرکزی جبهه پایداری داشتم و دارم و در ائتلاف شانا و پایداری بودم.

*تعدادی از داوطلبینی که دور اول انتخابات عضو لیست شانا بودند و در دور دوم به لیست امناء رفتند اما شما در هر دو دوره در لیست شانا حضور داشتید، فکر نمی‌کنید شما هم نباید بر بودن در لیست شانا ایستادگی می‌کردید؟

بنده راهی که رفتم را درست می‌دانم.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =