قیمت تخم مرغ باید متعادل باشد؛ نه گران نه ارزان

رئیس هیات مدیره مرغ تخم گذار با بیان اینکه سال گذشته با وجود افزایش هزینه های تولید تغییری در قیمت تخم مرغ نداشتیم، گفت:اصلاح قیمت تخم مرغ برای جلوگیری از ضرر و زیان به این صنعت ضروری است.

به گزارش خبرآنلاین، حمید کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه قیمت تخم‌مرغ چه زمانی اصلاح می‌شود، گفت: درخواست اصلاح قیمت تخم‌مرغ را به معاونت مربوطه در وزارت جهادکشاورزی ارسال کردیم، زیرا قیمت تخم مرغ برای دو سال پیش است و باید اصلاح شود.

وی افزود: سال گذشته هیچ تغییری در قیمت تخم‌مرغ نداشتیم با وجود اینکه هزینه‌های کارگری و کرایه‌ها چندین بار افزایش یافت، ریزمغذی‌ها و مکمل‌ها ۳ برابر و قیمت نهاده‌ها از جمله جوجه افزایشی شد. یعنی با وجود این افزایش قیمت به وعده خود در تامین تخم‌مرغ به میزان کافی و با قیمت ثابت عمل کردیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن تصریح کرد: قرار بود تا عید فطر قیمت‌ها اصلاح شود ولی تاکنون این مهم محقق نشده است.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب هرکیلو تخم‌مرغ۴۷هزارو۳۰۰ تومان درب واحدهای تولیدی و برای مصرف کننده ۵۷ هزارتومان است، اظهار کرد: قیمت پیشنهادی اتحادیه برای هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۶۵هزارتومان و در میادین ۷۸هزارتومان است.

کاشانی همچنین اضافه کرد:در ماه گذشته به دلیل مقرون به صرفه نبودن تولید حدود ۱۱ میلیون کشتار انجام شد و گله‌ها نیز حذف شدند. بنابراین اصلاح قیمت ضروری است. ما معتقدیم که قیمت تخم‌مرغ باید متعادل باشد و موافق کاهش یا افزایش نیستیم. ۶۰ درصد واحدهای ما خرده مالکی هستند و نباید این واحدها از بین بروند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن در ادامه گفت: قیمت ۴۷هزارو۳۰۰ تومان مورد تایید اتحادیه نیست و با دستور وزیر جهادکشاورزی و همراهی اتحادیه این قیمت تنها تا پایان عید فطر معتبر بود.

وی در پایان گفت: حدود یک هفته‌ می شود که برای جلوگیری از ضرر و زیان، خودمان تخم مرغ را با قیمت‌های بالاتر خریداری و ذخیره کردیم تا قیمت‌ها متعادل شود و گله‌ها حذف نشوند. در حقیقت با خرید بالاتر قصد داریم از خسارت به صنعت جلوگیری کنیم.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =