از سقوط مرگبار هلی کوپتر سپاه تا عصبی شدن سیدمحمد خاتمی در خاطرات آیت الله هاشمی

هاشمی رفسنجانی روز هفدهم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ در مورد دیدار با طاهرنژاد، وردی‌نژاد، بعضی مقامات لامرد و ... نوشته‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

این دو سه روز گذشته، باران‌های خوبی داشتیم؛ با توجه به خشکسالی در چند استان، باعث خوشحالی است. دیروز سه حادثه تلخ داشتیم: در مرزهای شرقی، با سقوط هلی‌کوپتر سپاه، پنج نفر کشته و ۱۳ نفر مجروح شدند. در ساری، هنگام مسابقه فوتبال، با فروریختن سایبان بر سر تماشاچیان، حدود ۳۰۰ نفر مجروح شده‌اند و دو نفر هم مرده‌اند. ازدحام زیاد تماشاچی و رفتن عده‌ای روی سایبان، برخلاف موازین، چنین حادثه‌ای آفریده است و جمعی از افراد ناراحت هم با استفاده از شلوغی، جایگاه مخصوص را آتش زدند و دیشب، سیل در روستاهای بجنورد، حدود ۳۲ نفر را کشته و خسارات زیادی ‌داشته است.

آقایان [سیدمحمود] علوی [لامردی]، [رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش] و [محمدعلی] حیاتی، [نماینده لامرد]، [سیدعلی‌اصغر هاشمی‌شهیدی]، امام جمعه و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لامرد و تعدادی از مسئولان لامرد آمدند. از وزارت نفت، وزارت کشور و ناجا [=نیروی انتظامی]، شکایت داشتند که پالایشگاه گاز را از نزدیک لامرد، به نزدیک لار، زادگاه آقای [سیدعبدالواحد] موسوی‌لاری، [وزیر کشور] برده‌اند و مردم معترض، من‌جمله همین آقای حیاتی، رئیس شورای شهر را زندانی‌ کرده‌اند. خواستار مساعدت شدند.

آقای [یدالله] طاهرنژاد، [نماینده سابق نوشهر] آمد. از سوی [آقای بیژن نامدارزنگنه]، وزیر نفت، مسئول اصلاح ساختار شهر مسجدسلیمان است. طرح اصلاح در دولت سازندگی شروع شد؛ بناست شهر جدیدی در کنار آن، برای جذب بخشی از مردم ساخته شود و چند نقطه شهر که با نشت گاز از مخازن گاز آلوده می‌شود، تخریب و تبدیل به پارک شود. دربارۀ انتخابات سؤالاتی داشت. از [حزب] کارگزاران [سازندگی] است.

آقای [غلامرضا] آقازاده، [رئیس سازمان انرژی اتمی] آمد. گزارشی از طرح‌های هسته‌ای داد و از وضع کشور، در صورت ادامه وضع موجود و انتخاب آقای [سیدمحمد] خاتمی، ابراز نگرانی کرد. گفت، آقای خاتمی، [رئیس‌جمهور]، قدرت جمع‌بندی ندارد و تصمیم‌گیری در امور مهم را به تأخیر می‌اندازد و اخیراً تند و عصبی شده است.

عصر آقایان [محمدجواد حاج] علی‌اکبری، [نماینده ولی‌فقیه]، [امیر] خوراکیان، [رئیس] و [حمید] آقایی، [دبیر] از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آمدند. برنامه را توضیح دادند و گفتند، ۴۰۰ هزار نفر عضو دارند. فردا باید برای افتتاح اجلاس‌شان بروم.

آقای [فریدون] وردی‌نژاد، [مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)] آمد و گفت، [آقای احمد مسجدجامعی]، وزیر [فرهنگ و] ارشاد [اسلامی]، تصمیم گرفته او را عوض کند و بناست سفیر چین شود و مدیرمسئول روزنامه ایران را هم می‌خواهند عوض کنند؛ ناراحت است. گفت، رهبری هم به او اعتماد ندارند. خاطرات را در حال تماشای آخرین قسمت سریال ولایت‌ عشق، [زندگی امام‌ رضا(ع)، ساخته مهدی فخیم‌زاده] نوشتم.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1903583

برچسب‌ها