۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
«حجاب» نتیجه عزت نفس در آدمی است

انسان زندگی می کند برای خویش و برای شکوفایی خویشتن! نه برای دیگران و نگاه، توجه و تایید دیگران! و اینگونه است که این جمله ی آشنا معنا می یابد: «حجاب» یعنی بی نیاز به هر نگاهی ام، جز نگاه خداوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، سرهنگ سید علی میراحمدی جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان یادداشتی را درباره حجاب به دفتر ما ارسال کرد که متن آن به شرح زیر می باشد:

آنچه به انسان معنا و قیمت می دهد، (رضایت) عمیق و درونی نسبت به خویشتن است و این خشنودی تنها در مسیر حرکت انسان به سمت اهداف و ارزش ها و نیل به قله شکوفایی محقق می شود.

چنانچه هر فردی به هر دلیلی در طول زندگی در مسیر درخشان شکوفایی قرار نگیرد، به دامن((لذت)) پناه می برد. لذت های کوتاه و انگیزش های موقت که تسکینی است موقتی بر دردهای عمیق ناکامی!

انسان آگاهانه حال ناخوش زیستن در مسیر نادرست را احساس می کند، ولی درک شجاعت و تحمل لازم برای پذیرش آن را ندارد و لذا در مواجه با آن مکانیسم های غلط رفتاری را بر می گزیند.

مصرف مواد مخدر از جمله مکانیسم های غلطی است که هرچند تسکینی چند ساعته به دردهای وجودی و درونی انسان می دهد، ولی آنچه می ماند نهایتا دردی انباشته تر و ترسی بسیار عمیق تر است.

از دیگر مکانیسم ها تمرکز بیش از حد بر ثروت اندوزی، تکیه بر وجوه مختلف زندگی مادی از جمله ظاهر، اندام، زیبایی و.... برای جلب نگاه و توجه دیگران، افراط در روابط عاطفی و جنسی و هر آنچه انسان را دچار فراموشی و غفلت از خویشتن نماید.

همانگونه که اشاره شد برهنگی نیز از مکانیسمهای دفاعی در برابر احساسات دردناک ناشی از وجود بی ارزش انسانی (در نگاه خود انسان) است.

آنجا که ارزشمندی انسان به توجه و تایید دیگران گره میخورد و بهای انسان می شود تعداد چشمهایی که او را می شناسند می نگرند و دنبال می کنند.

ترس مواجه با درون تهی از ارزش و معنای انسان وی را ناچار می سازد برای ایجاد حس ارزشمندی و به تبع آن جذب افراد و نگاه آنان خود را بیاراید، برهنه سازد، جراحی کند و ..... و این مسیر را تا انتها پیش رود.

و انتها پایانی است که دیگر هیچ نگاهی، هیچ لایک و تحسینی و هیچ دنبال کننده و تماشاگری و حتی هیچ اندازه ثروت و شهرت و قدرتی توان ارضای نیاز شدید ما به ارزشمندی و معنا را نمی دهد.

و این پایان قطعی است !

باید نگاه، تمرکز و توجه ما به درون هدایت گردد. آنگاه که خویشتن خویش، مهم، ارزشمند و گرانبها شد و این ارزشمندی در نگاه خویشتن نهادینه شد، دیگران و نگاهشان کم اهمیت می شود.

آنگاه انسان زندگی می کند برای خویش و برای شکوفایی خویشتن! نه برای دیگران و نگاه دیگران و رضایت دیگران!

و اینگونه است که این جمله ی آشنا معنا می یابد: (( حجاب یعنی بی نیاز به هرنگاهی ام، جز نگاه خداوند))

پس ساده زیستی و ابعاد آن، از جمله حجاب، نتیجه احساس ارزشمندی است که خاصیت انسان با معناست و نماد عزت نفس در آدمی است.

نگارنده: سرهنگ سید علی میراحمدی - جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1899782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =