گشایش نخستین خانه یاریگران زندگی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در سمنان

نخستین خانه یاریگران زندگی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال با مشارکت آموزش و پرورش و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سمنان گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، آیین گشایش نخستین خانه بازیگران زندگی با مشارکت آموزش و پرورش و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان پیش از ظهر پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار، سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش، محمد بهرامی فرماندار، جعفر معینیان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان در خیابان شهید باهنر سمنان گشایش یافت.

آموزش سرآمد باید زمینه‌ساز تربیت نیروی انسانی شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید سعید باستانی، تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن را به فال نیک گرفت و گفت: عصر امروز، عصر شکوفایی هوش هیجانی و تجربه‌گرایی و اسلحه‌شناسی جنگ نرم برای دانش‌آموزان است.

وی اظهار داشت: در عصر حاضر، آموزشِ سرآمد، مخرج همه پیشرفت‌ها، اساس توسعه منابع انسانی و به‌عنوان سنگر دفاع در برابر جنون تکنولوژی، ضامن و تأمین‌کننده آینده نظام‌ و با سه ضلع مثلث «آموزش»، «پدر و مادر» و «مدرسه و معلم» شکل می‌گیرد و پلی است که ما را از آموزش‌محوری صفر به کارآفرینی، مهارت‌ورزی و انسانیت‌گرایی حرکت می‌دهد و باید زمینه‌ساز تربیت نیروی انسانی شود.

وزیری افزود: امروز باید از سلطه‌گری آموزش صفر فاصله گرفته و فرزندان خود را در مدرسه احتیاج پرورش دهیم و این‌ مکان‌ به‌همین‌ منظور تعبیه شده تا دانش‌آموزان در قالب اردوی یک‌روزه با پیامدهای اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی آن آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان تصریح کرد: امید است که از مجموعه «خانه یاریگران زندگی» که در زمینی‌ به مساحت ۲ هزار متر مربع و زیربنای ۷۰۰‌متر مربع با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰‌میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده، به‌منظور برپایی اردوهای یک‌روزه و توانمندسازی دانش‌آموزان استفاده شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سمنان در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از مدیرکل و مجموعه آموزش و پرورش استان اظهار داشت: خانه پیشگیری و همان یاریگران زندگی، برای دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها در سراسر استان، تأسیس شده که با تخصیص اعتبارات در سایر شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی خواهد شد.

معینیان افزود: خانه یاریگران زندگی از اتاق‌های مشاوره، آموزش، بازی برای کودکان و نوجوانان و نمایشگاه برخوردار است.

وی افزود: ارائه آموزش‌های ترویجی و برگزاری فعالیت‌های اردویی، هنری و ورزشی ویژه دانش‌آموزان ازجمله برنامه‌های این مجموعه است.

معینیان در پایان سخنانش یادآور شد: طرح نوروزی جمع آوری معتادان متجاهر، پیشگیری از اعتیاد و جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر در فروردین ۱۴۰۳ در استان اجرایی خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1884226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =