افتتاح مرکز فرهنگی و رفاهی سینما هلال شاهرود

مرکز فرهنگی و رفاهی سینما هلال شاهرود با حضور معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مجموعه سینما هلال شاهرود برای رفاه و ایجاد مرکز فرهنگی سالن 350 نفره سینما را تعمیر و تجهیز و ورودی آن را به یک کتابخانه و کافی شاپ مجهز کرده است.

ابوالفضل صادقی نژاد معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با اشاره به اینکه سینماها نیاز به مرکزهای فرهنگی رفاهی دارند، اظهار داشت: برای استفاده از سینما و دیدن فیلم‌های بروز سینمایی در فضایی مفرح نیاز به مرکز فرهنگی و رفاهی در سالن سینماها است که با همکاری سازمان سینمایی کشور محیطی آرام و دلنشین در سینما هلال شاهرود راه اندازی شد.

وی به اهمیت سینما اشاره کرد و افزود: رسانه سینما می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نقش مؤثری داشته باشد و زمینه سرور و نشاط اجتماعی را در جامعه فراهم نماید.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، نقش و جایگاه فیلم و سینما در ارتقای فرهنگی و هنری را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سینما ابزاری برای انتقال فرهنگ در جامعه است و این ویژگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و فساد بسیار موثر است.

صادقی نژاد به سرمایه گذاری انجمن ها و تشکل‌های فرهنگی و هنری نیز اشاره کرد و گفت: این سینما در شهر شاهرود توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با تاکید مجدد بر اهمیت و جایگاه سینما در ارتقای فرهنگی خانواده‌ها تصریح کرد: تلاش و همت بر این است که محیطی مناسب و با نشاط برای حضور خانواده ها در سینماهای استان سمنان فراهم شود.

در آیین افتتاح مرکز فرهنگی و رفاهی سینما هلال شاهرود، سرپرست جمعیت هلال احمر استان سمنان، رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود و جمعی از مسوولان و اهالی فرهنگ و سینمایی این شهرستان حضور داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =