۰ نفر
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
توضیح تازه قطر درباره آتش بس در غزه

سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز (سه‌شنبه) درباره آخرین تحولات مرتبط با تکاپوی میانجیگران برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه، تحقق چنین توافقی را در شرایط فعلی دور از دسترس ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنلاین «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در این باره اعلام کرد: ما به توافق آتش‌بس در غزه نزدیک نیستیم اما همچنان خوش‌بین هستیم.

وی تاکید کرد: نه برای آتش‌بس کوتاه‌مدت چندروزه، بلکه با هدف آتش‌بس پایدار در غزه تلاش می‌کنیم.

الانصاری ادامه داد: قطر به‌عنوان میانجی در مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه، بر هیچ طرف فشاری اعمال نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر همچنین تصریح کرد: مذاکرات ادامه دارد و با حلول ماه مبارک رمضان سرعت گرفته است.

الانصاری در این باره اضافه کرد: روی نقش آمریکا برای اعمال فشار بر اسرائیل در مذاکرات حساب می‌کنیم. ما همچنان خواستار باز کردن گذرگاه‌های زمینی برای ورود کمک‌ها به غزه بدون محدودیت هستیم.

شبکه «الجزیره» پنج‌شنبه ۱۷ اسفند به نقل از منابع مطلع اعلام کرد: مذاکرات آتش‌بس در قاهره بدون دستیابی به توافق پایان یافت و اسرائیل درخواست حماس برای آتش‌بس دایمی، خروج از نوار غزه و بازگشت بی‌قیدوشرط آوارگان فلسطینی به خانه‌هایشان را نپذیرفت.

منابع الجزیره گفتند: میانجیگران در قاهره تلاش کردند تا اختلافات میان حماس و اسرائیل را رفع کنند اما تلاش‌های آنها بی‌نتیجه بود.

در همین راستا، یک مقام جنبش حماس به «رویترز» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تمامی تلاش‌های میانجیگران را ناکام گذاشته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =