سلاح جدید ترکیه در یک قدمی میدان نبرد/ فیلم

شرکت صنایع دفاعی «بیرقدار» ترکیه از پرواز موفق پهپاد رزمی «آکنجی سی» خبر داد. در بیانیه شرکت بیرقدار آمده است که این پهپاد نخستین پرواز خود را به صورت موفق انجام داد. قدرت این پهپاد که نسخه سوم پهپادهای بیرقدار است، به ۲X۸۵۰ اسب بخار می‌رسد. این پهپاد در نخستین ماموریت خود بیش از یک ساعت پرواز کرد. پهپاد رزمی آکنجی، نخستین بار در ۶ دسامبر ۲۰۱۹ آزمایش و از ۲۹ اوت ۲۰۲۱ وارد ارتش ترکیه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پهپاد تهاجمی بایراکدار آکینجی C که به صورت ملی از سوی شرکت بایکار ساخته شده است، اولین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد. بدین ترتیب، سومین نوع پهپاد تهاجمی بایراکدار آکینجی با قدرت 2X850 اسب بخار در آسمان به پرواز درآمد. این پرئاز آزمایشی در مرکز آموزش و آزمایش پرواز آکینجی در منطقه چورلو تکیرداغ انجام شد.

براساس گزارش فرارو، پهپاد تهاجمی بایراکدار آکینجی C بیش از 1 ساعت در هوا ماند. مراحل پارامتر آیرودینامیکی در طول پرواز با موفقیت آزمایش شد. بایراکدار آکینجی C با 1700 اسب بخار قدرت، موثرترین و تواناترین پلتفرم رزمی در کلاس خود خواهد بود. پهپاد تهاجمی بایراکدار آکینجی C با اتمام موفقیت‌آمیز 40 هزار ساعت پرواز، نقطه عطف مهم دیگری را در تاریخ هوانوردی ترکیه پشت سر گذاشت.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1877407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =