۰ نفر
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
برج‌ های عجیب و غریب فرانکفورت

کشور آلمان به‌عنوان کشوری اروپایی از 16 ایالت مختلف تشکیل شده و شهر برلین نیز پایتخت این کشور محسوب می‌شود.

هرکدام از شهرها و ایالات آلمان دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متفاوتی هستند. در این میان اگر بلیط تهران برلین را گرفته باشید می‌توانید در این شهر از جاذبه‌هایی مانند کاخ و پارک شارلونتبورگ یا جنگل کرون والد دیدن کنید. درعین‌حال شهر فرانکفورت نیز جاذبه‌های متعددی دارد، اما برج‌های آن شهرت بیشتری دارند. بنابراین با دریافت بلیط تهران فرانکفورت می‌توانید از برج‌های عجیب‌وغریبی دیدن کنید که ویژگی‌های جالبی دارند. در ادامه با برخی از این برج‌ها و ویژگی‌های هریک آشنا می‌شویم.

برج اصلی فرانکفورت

اولین برجی که آن را بررسی می‌کنیم، برج اصلی فرانکفورت (The Main Tower) است که بلندترین سکوی عمومی شهر فرانکفورت محسوب می‌شود. این برج با ارتفاعی حدود 200 متر، جای جالبی برای تماشای شهر است و ویژگی‌های دیگری نیز دارد. برج ماین که برج اصلی فرانکفورت نیز نامیده می‌شود، در نزدیکی رودخانه ماین قرار دارد که در ابتدا برای امور تجاری به کار می‌رفت، اما به‌دلیل داشتن چشم‌انداز زیبا، تصمیم بر آن شد که از آن به‌عنوان جاذبه گردشگری نیز استفاده شود. جالب است بدانید که ساخت این برج که صاحب آن، کامرز بانک آلمان است، حدود ششصد میلیون مارک آلمان هزینه در برداشته و در سال‌های 1994 تا 1997 ساخته شده است.

این ساختمان عظیم‌الجثه پنج طبقه در زیرزمین و دو سکوی دید برای استفاده‌ی عموم دارد. همچنین سکوهای بازدید، یک رصدخانه عمومی هم برای بازدید دارند. رستوران این برج که در طبقه 53 واقع شده، همیشه شلوغ است و از پر رفت‌وآمدترین قسمت‌های برج به حساب می‌آید؛ زیرا چشم‌انداز زیبایی از شهر را به شما نشان می‌دهد.

برج‌ های عجیب و غریب فرانکفورت

جالب است بدانید که همه‌ساله گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند تا جاذبه‌های متعدد آن را ببینند. همچنین توریست‌های ایرانی هم می‌توانند با دریافت بلیط تهران - فرانکفورت به دیدن این برج بیایند و در غروب‌های تابستان، شاهد غروب زیبای خورشید از بالاترین نقطه برج باشند. البته برای بازدید از برج باید بلیط تهیه کنید؛ اما کوکان زیر 6 سال که همراه با یک بزرگ‌تر می‌آیند، می‌توانند از بازدید رایگان برخوردار شوند. درنهایت این‌که از زاویه این برج می‌توان مناطق گردشگری دیگری مانند خانه اپرا، کلیسای سنت‌پل، خانه موزه گوته، کلیسای فرانکفورت، موزه هنرهای کاربردی، موزه اشتادل و موزه تاریخ فرانکفورت را مشاهده کرد.

برج اشنهایمر

برج معروف دیگری که در فرانکفورت واقع شده، مربوط به حدود 600 سال پیش است و ارتفاعی حدود 47 متر دارد. به همین دلیل بر منطقه دروازه اشنهایمر مسلط است و جاذبه‌های آن همه گردشگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این برج با ظاهر قدیمی و مستحکم خود، نمونه بارز یک بنای قدرتمند و خوب از دوران قرون‌ وسطی است. بنابراین با ورود به این برج خودتان را در دوران قرون‌وسطی اروپا و آلمان تصور خواهید کرد. با توجه به اینکه برج اشنهایمر در مرکز فرانکفورت قرارگرفته، دسترسی به آن بسیار آسان هست و با انواع وسایل نقلیه می‌توان به این برج رفت. البته پیشنهاد بهتر، استفاده از مترو است. این برج در قسمت همکف یک رستوران دارد و جای خوبی برای خوردن غذاهای اروپایی محسوب می‌شود. همچنین می‌توانید در بالاترین قسمت برج، شاهد غروب خورشید باشید و از آن عکس بگیرید. این برج شباهت زیادی به قلعه‌های کوچک و اسرارآمیز دارد و بهترین زمان برای دیدن برج صبح‌ها از ساعت 10 تا 12 هست؛ زیرا در ساعات بعدازظهر بسیار شلوغ است.

برج بندر غربی

این برج در اصل یک آسمان‌خراش 30 طبقه‌ای و جوان است که در سال 2004 کار ساخت و طراحی آن صورت گرفته است. برج بندر غربی (WESTHAFEN TOWER) اولین ساختمان بلند در بندر غربی سابق فرانکفورت محسوب می‌شود که از بالای ساختمان می‌توانید منظره‌های افق فرانکفورت و رودخانه ماین را مشاهده کنید و لذت ببرید. همچنین طراحی غیرمتعارف برج بیش از هر چیز باعث شهرت آن شده است. این برج به شکل استوانه ساخته شده و طبقه‌های مربعی شکل هستند. همچنین برای خنک کردن هوای داخل برج، از فضای رودخانه ماین استفاده می‌شود.

برج کومرتس

این برج که به‌عنوان ساختمان بانک مرکزی اروپا شناخته می‌شود، توسط نورمن فاستر طراحی و ساخته شده و یک ساختمان تجاری اداری محسوب می‌شود. که دارای 56 طبقه و ارتفاعی حدود 300 متر است. درعین‌حال این برج قدیمی‌ترین بانک در شهر فرانکفورت است که به شکل یک آسمان‌خراش دیده می‌شود. نکته جالب‌تر این است که بازدید از تمام طبقات برج کومرتس بانک فرانکفورت رایگان است و مدت‌زمان بازدید از طبقات آن، کمتر از یک ساعت طول می‌کشد.

برج‌ های عجیب و غریب فرانکفورت

این ساختمان ازنظر داشتن امکانات در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارد و دستگاه‌های تهویه هوای مطبوع برای تنظیم گردش هوا در آن به کار رفته است. همچنین تنظیم بهترین دمای ممکن در فضا با استفاده از یک سیستم رایانه‌ای انجام می‌گیرد. این برج در کنار جاذبه ارتفاع خود، یک جاذبه دیگر نیز دارد. در اینجا باغ‌هایی طراحی شده‌اند که در طبقات برج وجود دارند و توریست‌ها می‌توانند از هوای مطبوع و طبیعی داخل برج لذت ببرند. البته این برج و شهر فرانکفورت، تنها جاذبه‌های گردشگری آلمان نیستند. شما می‌توانید با خرید بلیط تهران برلین، به پایتخت آلمان سفر کنید و از جاذبه‌های دیگری مانند یادبود دیوار برلین یا جزیره موزه دیدن کنید.

در نهایت اینکه باید گفت که تقریبا بیشتر برج‌هایی که در شهر فرانکفورت قرار دارند، در ابتدا برای فعالیت‌های اداری و تجاری تاسیس شدند. اما به‌دلیل اینکه ارتفاع زیادی دارند و از بالاترین نقطه آن‌ها می‌توان سایر جاذبه‌های شهر را مشاهده کرد، تصمیم بر آن شده که از برج‌ها به‌عنوان محلی برای گردشگری و بازدید عموم نیز استفاده شود. همچنین در ادامه تدابیری برای جذاب‌تر کردن برج‌ها صورت گرفته است. به‌طور مثال ایجاد رستوران‌هایی در طبقات مختلف، ایجاد فضای باغ مانند و طبیعت داخل برج‌ها، جلوه بیشتری به آن‌ها بخشیده تا توریست‌ها در مدت‌زمان حضور در برج بتوانند جاذبه‌های مدرن، فناوری روز و طبیعتی پرطراوت را مشاهده کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1875080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =