رونمایی جلد دوم «دانشنامۀ مطبوعات ایران» در نمایشگاه رسانه‌های ایران

در ادامه برنامۀ آغازبه‌کار بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران که با حضور وزیر ارشاد برگزار شد، از جلد دوم «دانشنامۀ مطبوعات ایران» نیز رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین،به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، محمدجعفرمحمدزاده، سرپرست دانشنامۀ مطبوعات ایران با اشاره به قدمت مطبوعات در ایران و نخستین نشریۀ ایرانی با نام «کاغذ اخبار» که در سال ١٢۵٢ قمری منتشر شد، گفت: بعضی افراد تصور می‌کنند مطبوعات عمری یک‌روزه دارند و پس از یک‌روز و انتشار اخبار منقضی می‌شوند. اما هر خبر در یک‌روز، نگارندۀ یک‌روز از تاریخ کشور است.
او دربارۀ روند تألیف دانشنامه گفت: تألیف دانشنامۀ مطبوعات ایران از سال ١٣٩٠ آغاز شد. نخستین جلد آن با ٢٢٠ مقاله حرف آ و الف را پوشش داد و بعد از ٩ سال کار، مدخل‌های ب تا پ، با ٣۵١ مقاله منتشر شد.
محمدزاده دربارۀ چشم‌انداز انتشار جلدهای بعدی کتاب اظهار کرد؛ چشم‌انداز ما ١٠ جلد است که امیدواریم بتوانیم به آن برسیم.
او درباره فرازوفرودهای این سال‌های مطبوعات نیز گفت: با این‌که مطبوعات ما در همۀ این سال‌ها با فرازوفرودهای بسیاری روبه‌رو بوده است، اما همواره بهترین مکان برای یافتن اخبار، مطبوعات است.

رونمایی جلد دوم «دانشنامۀ مطبوعات ایران» در نمایشگاه رسانه‌های ایران
سرپرست دانشنامۀ مطبوعات ایران در پایان از زنده‌یاد ابوالفضل خطیبی که در جلد نخست حضور داشت، یاد کرد.
سخنران بعدی افتتاحیه، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد بود که با ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه پس از شش‌سال گفت: در این نمایشگاه علاوه‌بر اهالی مطبوعات، جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان حضور دارند.
بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، که از امروز آغاز شد، تا چهارشنبه دوم اسفند در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1874398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =