وزیر خارجه اردن: باید کشور فلسطین تشکیل شود/ مخالف هرگونه طرحی برای تجزیه غزه هستیم

وزیر خارجه اردن تاکید کرد: تا زمان تشکیل کشور فلسطینی، اسرائیل روی امنیت را نخواهد دید.

به گزارش خبرآنلاین، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

وی گفت: ما اکنون شاهد تغییر در مواضع بین‌المللی درخصوص ایجاد فشار بر اسرائیل در راستای توقف تجاوزهای خود علیه غزه هستیم.

وزیر خارجه اردن افزود: تلاش‌های گسترده‌ای برای رساندن کمک‌ها به نوار غزه انجام می‌دهیم و هر فاجعه‌ای که رخ دهد برعهده رژیم صهیونیستی است. اگر فلسطینی‌ها از کشور برخودار نشوند اسرائیل نیز امنیت نخواهد داشت. ما خواهان دولت فلسطینی مستقل هستیم که بتواند امنیت و صلح را حفظ کند.

به گزارش ایسنا، الصفدی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر تا حلول ماه مبارک رمضان این وضعیف همچنان ادامه داشته باشد، اوضاع منطقه بدتر خواهد شد. ما مخالف هرگونه طرحی برای تجزیه غزه هستیم و با طرف مصری در این مساله هم موضع هستیم.

اخیرا «عبدالله دوم» پادشاه اردن در دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بر لزوم پایان دادن به جنگ غزه و حفظ ساکنان آن در برابر وضعیت وخیم انسانی تاکید کرد.

وی گفت جامعه جهانی و کشورهای قدرتمند باید برای ممانعت از گسترش دایره درگیری در منطقه وارد عمل شوند.

عبدالله دوم بار درگیر بر مخالفت کشورش با هرگونه تلاش برای آواره کردن فلسطینی‌ها، یا اشغال مجدد بخش هایی از غزه، یا ایجاد مناطق حائل در آنجا، یا جدا کردن آن از کرانه باختری تاکید کرد.

وی تصریح کرد تداوم گسترش عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه مخصوصا در این شرایط بحرانی انسانی، تبعات انسانی و امنیتی شدیدی خواهد داشت.

پادشاه اردن همچنین نسبت به تبعات عملیات زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی در رفح غزه هشدار داد جایی که در آن حدود یک میلیون و نیم تن از ساکنان غزه حضور دارند.

وی تاکید کرد راه‌حل سیاسی برای دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر هیچ جایگزینی ندارد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1874080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =