اختلاف بین اعضای مجلس خبرگان بر سر دولت خاتمی به روایت آیت الله هاشمی /آقای اراکی گفت حزب جمهوری اسلامی را احیا کنید

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیست و پنجم بهمن سال ۷۹ روایتی از جلسه خبرگان رهبری نوشته‌ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن کامل خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی از 25 بهمن سال 1379 را می‌خوانید.

صبح و عصر [مجلس] خبرگان [رهبری] جلسه داشت. عمده وقت، صرف نطق‌های قبل از دستور و اصلاح آیین‌نامه شد. به اظهارات آقای مجید انصاری [نماینده استان تهران در مجلس خبرگان]، در خصوص کمک در بودجه دولت به حوزه [علمیه] قم، انتقاد زیادی شد و بحث بر سر صحت یا عدم صحت کمک دولت به حوزه در گرفت.

موافق کمک هستم و در مصاحبه‌ای با مجله حوزه هم گفته‌ام. آقای مجید انصاری، به گزارش هیئت تحقیق درباره رهبری، انتقاد کرد. گفت، رهبر را تا حد رئیس یک گروه فرهنگی، تنزل داده‌اند و از نحوه استدلال به اعلمیت و مدیریت ایشان، ایراد گرفت.

تعدادی از نمایندگان به نطق آقای سیدعلی محمد دستغیب [نماینده استان فارس]، اعتراض کردند. آقای دستغیب، به آقای [ابوالقاسم] خزعلی [نماینده استان خراسان]، اعتراض کرده بود که چرا صحبت از پیام امام زمان(عج) می‌کنند و آقای خزعلی گفت، روزنامه‌ها حرف‌های او را تحریف کرده‌اند و آقای [سید علی اکبر] قریشی، نماینده ارومیه، آقای دستغیب را متهم کرد که می‌خواهد امام زمان را حذف کند.

شب، خبرگان میهمان من بودند. آقای [عباس] کعبی [نماینده استان خوزستان]، در سخنانی اوضاع کشور را بحرانی معرفی کرد و مدیریت دولت را ضعیف خواند. آقای مجید انصاری از دولت و مجلس دفاع کرد و سپس آقایان [محمد] یزدی [نماینده استان تهران] و [احمد] خاتمی [نماینده استان کرمان] و [میراکبر غفاری] قره‌باغ [نماینده استان آذربایجانغربی] و [محمد علی] موحدی کرمانی [نماینده استان کرمان] و [علی‌اصغر] معصومی [نماینده استان خراسان]، حرف‌های آقای انصاری را رد کردند. آقای [علی] مشکینی [رئیس مجلس خبرگان]، ضمن دعا، از وضع فرهنگی کشور انتقاد کرد. سپس من صحبت کردم و از وسعت حرکت‌های ضد دین و ضد انقلاب و نامساعد بودن فضای کشور برای سرمایه‌گذاری و فرار سرمایه‌ها و مغزها، اظهار نگرانی کردم و راه حل را در اتفاق و همدلی نیروهای انقلاب دانستم. آقای [محسن] اراکی [نماینده استان خوزستان]، از من خواست که حزب جمهوری اسلامی را احیا کنم.

مجادله روسیه و اتحادیه اروپا با آمریکا، بر سر طرح و پاسخ ضدموشک و طرح جنگ ستارگان، ادامه دارد و می‌گویند، این اقدام آمریکا قراردادهای سالت ۱ و ۲ را بی‌اثر خواهد کرد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1873001

برچسب‌ها