۱ نفر
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
هشدار نارنجی هواشناسی برای این مناطق

سازمان هواشناسی با صدور هشدار از افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج هشدار سطح نارنجی دریایی صادر کرد.

ایسنا در تشریح این خبر نوشت: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از یکشنبه (۲۲ بهمن) تا پیش از ظهر دوشنبه (۲۳ بهمن) از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج در آب‌های جنوب کشور خبر داد.

این هشدار در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس با افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج تا ۱ متر دور اتفاق می افتد.

همچنین سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد را نیز صادر کرده و آورده است: احتمال پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در تردد و فعالیت های دریایی با احتمال اختلال در فعالیت سکوهای نفتی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در این شرایط منع فعالیت های شیلاتی و تفریحی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود وخروج کشتی‌ها به بنادر را توصیه کرده است.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار زرد رنگ نیز به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1871285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =