صدور هزارو۷۷۷فقره جواز تاسیس صنعتی در قزوین

مدیرکل صمت استان قزوین گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزارو۷۷۷ فقره جواز با سرمایه گذاری ۱۲۳هزار میلیارد تومان صادر شده و برای بیش از ۵۸ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محسن رستمی، مدیرکل صمت استان قزوین در نشست خبری با رسانه ها که به مناسبت دهه مبارک فجر در سالن جلسات این سازمان برگزار شد؛ گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزارو۷۷۷فقره جواز تاسیس و طرح توسعه با سرمایه گذاری ۱۲۳هزار میلیارد تومان صادر شده که در صورت راه اندازی برای ۵۸ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

رستمی یادآورشد: ۶۰۰ طرح صنعتی در استان دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد است.

وی افزود: سه هزار و 716واحد در استان دارای پروانه بهره داری است که ۳۶هزار میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال ۱۵۲ هزار نفر مهیا شده است.

وی افزود: بیشترین تعداد واحدهای صنعتی با ۳۳درصد در شهرستان قزوین، بیشترین سرمایه گذاری درآبیک و بیشترین اشتغال صنعتی در شهرستان البرز است.

رستمی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹۷۶ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده و امسال هم ۳۰۰واحد صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کرده و ۱۷۳واحد طرح توسعه و افزایش ظرفیت داشته است.

وی اظهارکرد: در دولت سیزدهم ۱۲۸واحدصنعتی جدید با ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری راه اندازی و وارد چرخه تولید شده و برای ۱۰۸۹ نفر شغل ایجاد کرده است.

مدیرکل صمت استان قزوین یادآورشد: در دهه فجر ۱۱واحد صنعتی با ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح می شود که با بهره برداری از آنها برای یک هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی گفت: ۱۱۱ واحد صنعتی استان دانش بنیان هستند و دراین راستا شاهد افزایش بهره وری هستیم.

وی بیان کرد: هزار و 986 مورد جواز تاسیس صادر شده و ۱۶۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که برای ۸۳ هزار و ۴۹۹ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: از محل تبصره ۱۸ در سال جاری ۷۵۰ میلیارد تومان طرح به بانک معرفی شده و ۱۲۰میلیارد تومان مصوبه نهایی دریافت کرده ایم.

رستمی گفت: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تامین منابع واحدهای صنعتی و تولیدی مصوب شد که حدودا 7هزار میلیارد تومان آن پرداخت و مابقی بر اساس پیشرفت کارها پرداخت می شود.

وی اظهارکرد: در حوزه معادن ۱۷۴ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که ۲۵مورد آن در سال جاری بوده است.

رستمی گفت: همچنین ۲۷۰ مورد پروانه بهره برداری صادرشده که ۱۰ فقره آن امسال بوده است.

این مدیر یادآورشد: ظرفیت استخراج معادن استان بالغ بر ۱۱میلیون تن در سال و ذخیره قطعی معادن هم ۵۶۹ میلیون تن است.

وی بیان کرد: میزان سرمایه گذاری در بخش معادن ۲۴۶میلیارد تومان با اشتغال هزار و 941نفر است.

رستمی گفت: صادرات 9 ماهه امسال استان ۴۲۱ میلیون دلار و میزان واردات ۸۴۰ میلیون دلار بوده است.

وی گفت: تعهد اشتغال سازمان در سال جاری 4500 نفر بود که حدود 5266 شغل ایجاد و ثبت سامانه شده است.

مدیرکل صمت استان قزوین بیان کرد: در خصوص نظارت بر بازار نیز از ابتدای سال تا کنون 24هزار و 605 فقره بازرسی داشتیم که بیشترین بازرسی در شهرستان قزوین با 19 هزار و 265 مورد ثبت شده است.

این مدیر از تشکیل 3هزار و825 فقره پرونده تخلف برای واحدهای صنفی خبر داد و یادآورشد: تعداد دو هزارو538 مورد از تخلف های گزارش شده در شهرستان قزوین بوده است.

رستمی بیان کرد: تا پایان امسال نمایشگاه ویژه نوروزی در همه شهرستانها برپا و از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا 24 فرودین 1403 طرح نظارتی ویژه ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان اجرا می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1870758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =