غیبت مربیان تاریخ‌ساز در مراسم کمیته ملی المپیک

ایران ورزشی نوشت: غیبت 2 مربی مطرح و افتخارآفرین در مراسم جشن سده سوالات زیادی را به دنبال داشت.

کوروش باقری و محمد بنا دو سرمربی موفق و افتخارآفرین ورزش ایران در دو رشته پرافتخارالمپیکی وزنه‌برداری و کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک 2012 لندن بودند. ولی در اتفاقی عجیب و سوال برانگیز کمیته ملی المپیک از آنها به عنوان لیدرهای فنی پرافتخارترین تیم‌های ملی ایران در کاروان 2012 لندن برای حضور در همایش و مراسم (سده المپیک) که چندروز پیش در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد دعوت به عمل نیاورد! اتفاقی تاسف برانگیز که به هیچ وجه شایسته و درخور شان و نام بزرگ این دو مربی توانمند و خوش نام ورزش ایران نبود.

دعوتنامه‌ای برای حضور درمراسم سده المپیک نداشتم!

کوروش باقری سرمربی موفق و پرافتخار تیم ملی وزنه‌برداری ایران در بازی‌های المپیک 2012 لندن که با تیم رویایی که هدایتش را برعهده داشت موفق شد در لندن صاحب 3 نشان طلا(بهداد سلیمی، نواب نصیرشلال و سعید محمدپور)، همینطور 2 نشان نقره(کیانوش رستمی و سجادانوشیروانی) شود، دراتفاقی عجیب و صدالبته تاسف برانگیز در مراسم «سده المپیک» که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد دعوت نشده بود! نه تنها او بلکه محمد بنا چهره ماندگار کشتی فرنگی ایران و سرمربی موفق و پرافتخار تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز مثل کوروش باقری به این همایش دعوت نشده بود! دو مربی بزرگ و شاخصی که بواسطه درخششی که داشتند در آن دوره نشان لیاقت و شجاعت از رییس جمهور وقت ایران دریافت کردندف ولی اینجا در مراسمی که خیلی ها حضورشان توجیهی نداشتف نبودند و از سوی میزبان برگزاری این مراسم دعوت نشده بودند! کوروش باقری سرمربی حال حاضر تیم ملی وزنه‌بردا ری بانوان کشورمان درخصوص اینکه آیا او نیز به مراسم سده المپیک دعوت شده بود یا خیر می‌گوید:«خیر. دعوتنامه‌ای نداشتم. کسی هم برای حضور در این مراسم چیزی به من نگفت! بعدا متوجه شدم یک چنین برنامه‌ای برگزار شده است.البته خیلی هم دراین خصوص نظری ندارم.» حقیقتا نکته عجیب و سوال برانگیز در این خصوص عدم دعوت سرمربیان موفق المپیکی ورزش ایران در مراسم سده المپیک بود! سرمربیانی که باتفکرات حرفه‌ای و موثر خود نسلی طلایی را برای ورزش ایران ساختند که در بازی های المپیک 2012 لندن نتایجی درخشان برای کاروان کشورمان ثبت کرد و رکوردی تاریخی را برای ورزش ایران در تاریخ بازی‌های المپیک جاودانه ساخت. این درحالی بود که حضورتعدادی نفرات(روسای فدراسیون‌های ورزشی و برخی چهره‌های بی ربط دیگر) در این مراسم نه توجیهی داشت و نه اصلا ارتباطی با موضوع و محوریت اصلی این جلسه.

باید پروسه گزینشی‌های المپیک را طی کنیم

کوروش باقری سرمربی تیم وزنه‌برداری بانوان کشورمان درخصوص وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری بانوان درمسیر کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک 2024 پاریس و شانس ما برای دشت یک یاچند سهمیه در المپیک پاریس تاکید دارد:«وضعیت دختران وزنه‌برداری ایران خداراشکر خوب است و مشکلی نداریم. برای کسب سهمیه المپیک هم اگرچه کار و مسیر بسیار سخت و دشوار است و شانس ما هم برای کسب سهمیه ورودی به المپیک دربخش بانوان کم و اندک است. اما ما چاره‌ای نداریم وباید پروسه طراحی شده برای گزینشی های المپیک را طبق برنامه طی کنیم ودردومسابقه باقیمانده یعنی آسیایی ازبکستان و جام جهانی تایلند شرکت کنیم. به نظرم بچه ها در مسابقات آسیایی ازبکستان شانس مدال دارند.»

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1865580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =