۱ نفر
۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
چگونه برای کمپین پیامکی آماده شویم؟

اگر شما هم به تازگی می‌خواهید با یک کمپین پیامکی، مشتری جدید جذب کنید، در این مطلب همراه ما باشید تا بتوانید از روی اصول کار خود را شروع کنید.

در سال‌های اخیر افراد زیادی برای رشد کسب‌وکار خود به سراغ بازاریابی پیامکی آمده‌اند و با مزایای آن آشنا شده‌اند.

از خرید اشتراک سامانه پیامکی تا ارسال هدفمند

اولین گام برای اجرای کمپین پیامکی، خرید یک پنل اس ام اس است. قیمت پنل تبلیغاتی پیامکی متفاوت است و شرکت‌های زیادی سامانه پیامکی ارائه می‌دهند. بنابراین هنگام انتخاب باید دقت کنید. زیرا تنها فرستادن یک متن خشک و خالی به چند شماره تصادفی نمی‌تواند تاثیر زیادی در موفقیت شما داشته باشد. هنگام انتخاب و خرید پنل اس ام اس باید شرکتی را انتخاب کنید که امکانات فراوانی داشته باشد و بتواند با استفاده از انواع قابلیت‌ها، مخاطب را به سمت شما بکشاند. مثلا یکی از امکانات فوق‌العاده پنل پیامکی، قابلیت ارسال پیامک صوتی یا گذاشتن لینک در اس ام اس است. بنابراین از یک سیستم پیامک معتبر با درصد رضایت مشتریان بالا پنل پیامکی بخرید.

مخاطبان خود را بشناسید

حتما هر بار درباره بازاریابی تحقیق کرده‌اید با عبارت «جامعه هدف» و «مشتری هدف» روبه‌رو شده‌اید. این تکرارها بی دلیل نیست و شناخت مخاطبان اهمیت بسیار بالایی در موفقیت و عدم موفقیت کمپین بازاریابی شما دارد. مشتری هدف یعنی مجموعه افرادی که شما برای عرضه خدمات به آن‌ها تلاش می‌کنید. درواقع مشتری هدف همان مشتریان بالقوه شما هستند که هنوز از کسب‌وکار شما خرید نکرده و با خدماتتان آشنا نیستند. هنگام شناسایی جامعه هدف باید به سن، جنسیت، شغل، میزان درآمد آن‌ها و اطلاعات این چنینی فکر کنید.

ارسال پیامک انبوه

پس از اینکه بهترین پنل پیامکی را با توجه به شرایطتان خریدید و جامعه هدفتان را شناسایی کردید، وقت آن می‌رسد که به آنان پیامک انبوه بفرستید. البته ارسال اس ام اس انبوه هم به این سادگی‌ها نیست و باید هنگام انجام آن به نکات مهمی دقت کرد. در ادامه مهم‌ترین کارهایی که قبل از ارسال پیامک انبوه باید به آن‌ها توجه کنید را برایتان ذکر می‌کنم.

متن مفید و مختصر

اجرای کمپین تبلیغاتی فضای زیادی برای پرگویی و سخنرانی به بازاریاب نمی‌دهد. یعنی شما باید در یک پیامک به صورت مختصر و مفید پیام خود را به مخاطبان برسانید. بنابراین هنگام نوشتن متن پیامک زیاده‌گویی نکنید.

متن جذاب

نه تنها متن پیامک شما باید کوتاه باشد، بلکه باید آنقدر جذاب و فریبنده باشد که مخاطب را وسوسه کند آن را باز کند، با دقت بخواند و بعد از شما خرید کند. یعنی شما برای ارسال پیام کوتاه به مشتریان بالقوه خود باید ساعت‌ها و حتی روزها فکر کنید و با مشاوران بازاریابی صحبت کنید تا در نهایت متن پیامکی جذاب و مفید ارسال کنید.

چگونه برای کمپین پیامکی آماده شویم؟

در متن پیامک خود از کلیدواژه‌هایی که مخاطب را جذب می‌کنند استفاده کنید. پرتکرارترین کلیدواژه‌های پیامک در سال 1401 ویژه، تخفیف، جدید، خودرو و رایگان بودند.

ساعت ارسال

یکی از چیزهایی که شانس موفقیت شما در بازاریابی پیامکی را بالا می‌برد، زمان درست ارسال پیامک است. به‌طورکلی زمان مجاز ارسال پیامک تبلیغاتی از 8 صبح تا 10 شب است. اما شما باید با توجه به نوع کسب‌وکار خود، ساعت و روز درست را انتخاب کنید. مثلا رستوران‌ها باید تقریبا یک ساعت قبل از ساعت معمول ناهار پیامک خود را ارسال کنند. زیرا در این زمان کارمندان به این فکر می‌افتند که غذا چه بخورند و آن را از کدام رستوران سفارش دهند.

طبق مطالعاتی که اخیرا انجام شده، یکی از بهترین زمان‌ها برای ارسال پیامک تبلیغاتی، ساعت 7 عصر است. در این ساعت معمولا افراد از سرکار به منزل آمده‌اند و زمان کافی برای چک کردن گوشی و خواندن پیام‌هایشان دارند. در این میان کسب‌وکارهای مربوط به پوشاک و سبک زندگی و گردشگری بهترین بازخورد را در این ساعت از شبانه‌روز داشته‌اند. همچنین بر اساس آمارهای نرخ کلیک، روزهای یکشنبه بهترین روز هفته برای اس ام اس تبلیغاتی است.

پیامک شخصی‌سازی شده

حتما شما هم پیامک‌های تبلیغاتی که در آن‌ها شما را با نام خودتان خطاب کرده باشند، دریافت کرده‌اید. جالب است بدانید این گونه پیامک‌ها 31 درصد بیشتر از پیامک‌هایی که شخصی‌سازی نشده‌اند باز می‌شوند. بنابراین اگر با نگاهی آماری به قضیه نگاه کنیم، ارسال اس ام اس شخصی‌سازی شده باعث می‌شود کمپین پیامکی موفق‌تری داشته باشید.

پیامک هدفمند

اگر یادتان باشد گفتیم که باید جامعه هدف خود را مشخص کنید. بنابراین پیامک‌های انبوه خود را باید هدفمند بفرستید. مثلا اگر کسب‌وکار شما در محل خاصی است و افراد باید حضوری به آن مراجعه کنند، بهتر است پیامک‌ها را فقط به افراد ساکن آن محله ارسال کنید. یا اگر مشتری‌های شما بیشتر از میان مردان هستند، باید آقایان را هدف قرار دهید و اس ام اس تبلیغاتی خود را به آنان بفرستید. به این ترتیب انرژی و هزینه‌ای که می‌کنید دقیق به هدف می‌خورد و شانس شما برای فروش و کسب درآمد بیشتر می‌شود.

پنل اس ام اس ملی پیامک بهترین همراه برای کمپین بازاریابی شما

در این مقاله درباره اصول اولیه و نکاتی برای موفقیت در کمپین پیامکی صحبت کردیم. در سامانه پیامکی ملی پیامک می‌توانید به‌راحتی از تمام موارد گفته شده استفاده کنید. علاوه‌بر امکاناتی که در این مطلب درباره آن‌ها صحبت کردیم، ملی پیامک ده‌ها قابلیت دیگر دارد که می‌توانید با استفاده از آن خلاقیت به خرج دهید و بازار را به سمت خود بکشانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1863395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =