جانسون: جهان به بازگشت ترامپ نیاز دارد!

ایرنا نوشت: بوریس جانسون نخست‌وزیر پیشین انگلیس با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با حمایت از نامزدی دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، مدعی شد که «بازگشت او به کاخ سفید دقیقاً همان چیزی است که جهان نیاز دارد».

به گزارش روزنامه گاردین، جانسون در ستون هفتگی دیلی‌میل نوشت: بازگشت ترامپ در صورت درگیری جنگ با روسیه به‌معنی «یک پیروزی بزرگ برای جهان» خواهد بود.

این در حالی است که ترامپ بارها درباره تداوم حمایت از کی‌یف اظهار تردید کرده و همواره به‌خاطر داشتن روابط صمیمانه‌ با پوتین مورد انتقاد بوده است.

مواضع ترامپ نسبت به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز به همین میزان مناقشه‌آمیز بوده است و وی در جمله‌ای مبهم اعلام کرده است که می‌توانست جنگ اوکراین را ظرف ۲۴ ساعت یک طرفه کند.

بااین‌حال، جانسون نسبت به احتمال هرگونه اقدام ترامپ علیه منافع اوکراین اظهار تردید کرده و در عوض، از احتمال افزایش حمایت‌های دولت او از اوکراین و درنتیجه، «اقتدار و ثبات بیشتر غرب» سخن می‌گوید.

ولادیمیر زلنسکی روز جمعه تلاش کرد هرگونه تفاسیر ضدونقیض از این جمله ترامپ را با دعوت از او به کی‌یف به‌نفع اوکراین تفسیر کند.

او در اخبار شبکه چهار اوکراین با اعلام دعوت از ترامپ که تا این لحظه نامزد پیروز جمهوری‌خواهان در انتخابات درون‌حزبی است، اعلام کرد که «اگر قرار است جنگ را ۲۴ ساعته خاتمه دهید، کافی است یک سفر تا کی‌یف بیایید».

جانسون که طبق گزارش گاردین برای نگارش ستون هفتگی دیلی‌میل سالانه یک میلیون پوند دریافت می‌کند، با تمسخر گروه‌های مخالف ترامپ و اتهامات پوپولیستی علیه او، پیروزی این نامزد جمهوری‌خواهان را عامل ناآرامی این گروه‌ها اعلام کرده است.

او در نوشته دیگری گفته بود ترامپ فقط به‌خاطر گفتن «چند جمله بی‌مهابا» اکنون با ۹۱ اتهام در چهار پرونده جنایی مواجه است.

جانسون گرایش ترامپ به «استفاده از زور» و رفتارهای «پیش‌بینی‌ناپذیر» را عوامل مهم در بازدارندگی دشمنان ارزیابی کرده و افق روشن گسترش مجدد همکاری‌های تجاری نامحدود بین ۲ کشور تحت ریاست‌جمهوری ترامپ را به مخاطبینش یادآور شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1863075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =