در پویش غربالگری سلامت، ۱۱۸۳ بیمار دیابتی در همدان شناسایی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با آغاز پویش ملی غربالگری سلامت یک‌هزار و ۱۸۳ بیمار مبتلا به دیابت و ۲ هزار و ۱۸۵ بیمار مبتلا به فشارخون بالا در این استان، شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای اجرای طرح پویش ملی غربالگری سلامت در استان ۲۴۶ هزار و ۱۱۶ نفر در سطح استان از نظر ابتلا به دیابت و فشارخون غربالگری شدند.

وی گفت: در حال حاضر پویش ملی غربالگری فشارخون بالا و دیابت در ۷۶۷ واحد بهداشتی در حال انجام است که در این طرح تاکنون ۵۴ هزار و ۳۳۲ نفر پیش دیابت شناسایی شده و آموزش‌های لازم نیز به این افراد ارائه شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان اضافه کرد: ۵۲ هزار و ۱۵۴ نفر در مرحله پیش‌فشار خون شناسایی و ۵ هزار و ۱۲ نفز نیز مشکوک به دیابت و ۶ هزار ۴۱۹ نفر مشکوک به فشار خون بالا شناسایی شدند.

ترکمان‌اسدی با اعلام اینکه جمعیت هدف ما بیش از یک میلیون نفر است که باید غربالگری شوند، اظهار داشت: آگاه‌سازی مردم نسبت به خطرات فشار خون بالا و دیابت در صورت شناسایی دیرهنگام این بیماری‌ها و پیامد تاخیر در تشخیص و آغاز درمان از اهداف این پویش ملی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1850609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =