بازداشت مجدد عزت‌الله سحابی/ حواشی پخش خاطرات آیت‌الله منتظری در اینترنت‌/ بازخوانی خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود در تاریخ بیست وهفتم آذر سال ۷۹ از حواشی استعفای مهاجرانی تا بازداشت سحابی و ملاقات با اعتدال و توسعه‌ای‌ها نوشته‌ است.

متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

شورای معاونان مرکز تحقیقات استراتژیک [مجمع تشخیص مصلحت] جلسه داشت. دربارۀ تأسیس پژوهشکده و کیفیت پرداخت حق‌الزحمه کارهای نیمه‌تمام و معوق و مسائل روز، منجمله مسئله عدم‌کفایت [سیاسی] ریاست‌جمهوری و پخش خاطرات آیت‌الله منتظری در اینترنت‌ که اسناد مضری علیه امام و انقلاب هم دارد و اختیارات رئیس‌جمهور مذاکره شد.

عصر و افطار، اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، میهمانم بودند. به خاطر عدم امکانات مالی، فعال نیستند و مجله و روزنامه ندارند. گفتند، قرار شده هر یک مبلغی به حزب وام بدهند، برای راه انداختن مجله و روزنامه و برای انتخابات ریاست‌جمهوری هم دنبال پیداکردن نامزدی مناسب هستند. در مورد دبیرکل هم چند نفر داوطلب شده‌اند و قرار شده، در جلسه بعدی‌شان انتخاب کنند.

آقایان [حسن] قشقاوی، [نماینده رباط‌کریم] و [فریدون] حسن‌وند، [نماینده اندیمشک]، از وجود اختلاف‌ها و باندها و فراکسیون زیاد در مجلس‌گفتند که مانع تصمیمات اساسی می‌شود. در رسانه‌های داخلی و خارجی، هنوز مسئله [استعفای] آقای [عطاءالله] مهاجرانی، رونق دارد و اظهارات به نفع او خیلی بیشتر از اظهارات منفی است. معلوم شده، هنوز پرونده ایشان در خصوص سپرده‌های حج، مختومه نشده است. خبر بازداشت مجدد آقایان مهندس [عزت‌الله] سحابی و [علی] افشاری هم انعکاس وسیعی یافت.

رد مصوبه مجلس ترکیه که می‌توانست باعث آزادی ۴۰ هزار زندانی و عفو آقای [نجم‌الدین] اربکان، [رهبر حزب رفاه] شود، در مورد عفو عمومی از سوی آقای [احمد نجدت] سزر، رئیس‌جمهور، وتو شده و مشکل ایجاد کرده است؛ در حالی‌که اعتصاب غذای ده‌ها هزار زندانی سیاسی ترکیه، به پنجاه و نهمین روز خود رسیده و تاکنون عده‌ای مُرده‌اند و جان عده‌ای در خطر است و علاوه بر مشکلات اقتصادی و امنیتی، موانع همکاری ترکیه با اتحادیه اروپا، همگی باعث بی‌ثباتی این کشور شده است.

در افغانستان، ممنوعیت کشت خشخاش از سال گذشته اعلان و باعث مشکلات برای کشاورزان افغانی شده و قیمت تریاک خیلی بالا رفته است. در عربستان، سومین سوءقصد به جان افراد تابع انگلستان در یک ماه اخیر انجام شده و یک آمریکایی هم به اتهام دست‌داشتن در سوءقصدها بازداشت شده، ولی هنوز معلوم نیست که ریشه در کجاست.

۲۱۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1850063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =