ساخت و سازهای غیرمجاز در همدان تخریب می شود

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: برخی از مردم فریب وعده های دلالان را می خورند و با صرف هزینه های بالا اقدام به خرید باغ های تزئینی که به صورت غیرمجاز در آنها ساخت و ساز شده است می کنند.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان؛ فرهنگ زمانی، در گفتگو با خبرنگاران با اعلام مطلب فوق افزود: خریداران در اکثر مواقع با خرید این قبیل باغات پول خود را از دست می‌دهند و این عمل آنها باعث تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط زیست نیز می شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز با هدف اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در زمین های کشاورزی همدان تخریب شده است، گفت: این تعداد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی روستای حیدره شهرستان همدان به مساحت تقریبی ۲۴۵ مترمربع بنا، ۲۳۶ مترمربع محوطه سازی ، ۲۰۰ متر دیوارکشی و ۲۵ متر فنس کشی بود، که تخریب شد.

وی خاطرنشان کرد: مالکان این زمین ها، بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند که به منظور تامین امنیت غذایی، جلوگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، تخریب شدند.

زمانی اضافه کرد: مساحت کل زمین های رفع تصرف شده حدود ۲ هکتار و به ارزش تقریبی یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود که با دستور مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی، شهرداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان به حالت اولیه خود بازگردانده شدند.

وی یادآور شد: ساخت و سازهای تخریب شده جزو باغ های زینتی بود که درآمد تولیدی برای جامعه نداشت، لذا شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به ویژه باغ هایی با ساخت جدید، مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1846182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =