هیات مدیره انجمن موسیقی چهارمحال و بختیاری انتخاب می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری مجمع عمومی انجمن موسیقی استان در ۱۵ آبان خبر داد و گفت: رأی‌گیری از اعضا و انتخاب هیات مدیره جدید این انجمن در دستور کار این مجمع است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، شهرام فرجی افزود: با پایان یافتن فرآیند نام‌نویسی و عضوگیری اعضاء مجمع عمومی انجمن موسیقی استان، انتخابات این انجمن ساعت ۱۰ چهارشنبه ۱۵ آذر برای مشخص شدن اعضای اصلی و علی‌البدل هیات مدیره در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵۰ نفر از اهالی موسیقی استان برای شرکت در این انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند، تصریح کرد: مدیرمسئول آموزشگاه‌های موسیقی، مدیرمسئول موسسه هنری موسیقی، دارندگان حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در یکی از رشته‌های موسیقی، مدیران شرکت‌های تهیه و تولید آثار صوتی، دارندگان کارت صلاحیت تدریس در یکی از رشته‌های موسیقی، عضو پیوسته و یا وابسته هر یک از کانون‌های موسیقی و پیشکسوتان صاحب‌نظر در حوزه موسیقی با تائید این اداره کل به عنوان افراد واجد شرایط برای شرکت در انتخابات هیات مدیره انجمن موسیقی شناخته می‌شوند.

فرجی یادآور شد: بر اساس ابلاغیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن‌های فرهنگی هنری در ساختار جدید و به صورت انتخابی تشکیل و فعالیت خواهند کرد که به همین منظور برگزاری مجمع عمومی انجمن‌های موسیقی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی استان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این انجمن‌ها در ساختار جدید به عنوان مؤسسه و با دامنه فعالیت گسترده‌تری به کار خود ادامه می‌دهند، اظهار داشت: زمینه‌سازی برای پیگیری امور صنفی هنرمندان و فعالان عرصه‌های مختلف هنری، ارائه طرح‌های نو در رشته‌های هنری برای شناخت، توسعه و معرفی هر چه بیشتر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استانی از اهدافی است که در این انجمن‌ها دنبال خواهد شد.

وی درباره شرایط هنر موسیقی در چهارمحال و بختیاری هم گفت: هم‌اکنون نزدیک به ۳۰ موسسه و آموزشگاه موسیقی با پوشش بالای ۱۰ هزار نفر در استان در حال فعالیت است.

فرجی از استاد ملک محمود مسعودی، کورش اسدپور، حمید توفیقی، مجتبی قدوسی، دیدار محمودی، رضا صالحی، رحیم عدنانی، پیمان بزرگ‌نیا، پرویز خسروانی، کاوه معتمدیان و فرشاد پورحسینی به عنوان تعدادی از مفاخر موسیقی چهارمحال و بختیاری یاد کرد و افزود: هنرمندان موسیقی استان در سال‌های اخیر در جشنواره‌های متعدد ملی و بین‌المللی صاحب عناوین برتر شده‌اند و موسیقی مقامی و محلی چهارمحال و بختیاری از جایگاهی ویژه برخوردار است.

وی یادآور شد: با تشکیل انجمن موسیقی استان و در همراهی با بزرگان این عرصه تلاش خواهد شد فرصت‌ برای حمایت و صیانت هر چه بیشتر از گونه‌های مختلف موسیقی با تمرکز بر موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی نواحی فراهم شده و زیرساخت‌های لازم برای ماندگاری گونه‌های مختلف موسیقی به ویژه موسیقی محلی استان نیز تأمین شود.

معاون هنری و سینمایی این اداره کل، حمایت از نسل جوان موسیقی ایرانی در استان، ایجاد اتاق فکر برای توسعه هنر موسیقی و توجه بیشتر به بخش‌های مغفول مانده‌ حوزه‌ موسیقی را از دیگر مواردی دانست که می‌توان برای اعتلای هنر موسیقی در استان به اجرا درآورد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =