درختکاری یک صدقه جاریه است

طرح مردمی " کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور به نام مردم مظلوم فلسطین و شهدای غزه" در استان سمنان با پویش کویر سبز با حضور حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و هاشمی استاندار سمنان محوطه بیرونی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان در این مراسم که مسئولین اجرایی و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان حضور داشتند برخی از مسئولین استان سخنانی را به شرح زیر بیان نمودند

***حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان:

درختکاری یک صدقه جاریه است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان امام جمعه سمنان گفت در دین اسلام، احادیث، روایات و آیات بر بحث درختکاری و کشاورزی تاکید فراوان شده است و فضاهای سبز، ریه های شهر هستند، تخریب فضای سبز به دلایل مختلف در برخی مناطق شهری کشور و استان سمنان شکل گرفت که مشکلات عدیده ای را به همراه داشت.

مطیعی افزود :انشالله برای تنفس باطراوت و شاداب در راستای برطرف نمودن این کمبود و نقص، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاثیر گذار می باشد.

باید توجه داشته باشیم که نگهداری و حفظ درخت مهم تر از اصل کاشت آن است.

درختکاری یک صدقه جاریه است

***استاندار سمنان: حفاطت از منابع طبیعی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

استاندار سمنان گفت: حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی و طرح های اجرا شده با کاشت درخت در این بخش امری حائز اهمیت بوده که برای موفقیت بهتر باید از مشارکت و عزم عمومی مردم در این حوزه استفاده نمود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان روز شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ در آیین آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور و همزمان در استان و همچنین پویش صبح زیتون به یاد شهدای فلسطین و غزه و کاشت ۳ هزار اصله نهال زیتون به یاد شهدای استان در محوطه بیرونی شهید باکری سمنان گفت:طرح مردمی غرس یک میلیارد نهال در سطح کشور و همچنین استان سمنان آغاز شده و طی ۴ سال تعهد غرس ۱۰ میلیون نهال در سطح استان باید به انجام برسد.

وی افزود: احیاء جنگل و فضای سبز، توسعه جنگل، ایجاد بوستان های جنگلی، توسعه زراعت چوب جهت تامین نیاز چوبی کشور، کاهش گازهای گلخانه ای، جلوگیری از گسترش ریزگرد ها، افزایش سرانه جنگل و سایر موارد از جمله اهداف طرح کاشت یک میلیارد نهال است.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: ایجاد فضای با نشاط برای تفریح هم استانی ها و همچنین محلی برای استراحت مسافران و زائران از جمله مزایای این طرح می باشد.

وی همچنین عنوان داشت: جلب مشارکت مردم و همیاران طبیعت در امر نظارت بر محافظت از منابع طبیعی به عنوان سرمایه ای ارزشمند در حوزه زیست محیطی برای آیندگان است.‌

استاندار در پایان گفت: پویش "صبح زیتون" با غرس بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال به یاد شهدای فلسطین و غزه در سراسر کشور و استان و همچنین کاشت ۳ هزار اصله نهال زیتون به یاد شهدای استان امروز آغاز خواهد شد.

درختکاری یک صدقه جاریه است

*** مرادی، مدیرکل‌ منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

توسعه سرانه فضای سبز، جلوگیری از گرد و غبار و تثبیت کربن از اهداف این طرح می باشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مرادی، مدیرکل‌ منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت امروز با مشارکت مردم و همیاران و نیروگاه شهید باکری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با پویش کویر سبز در استان آغاز خواهد شد.

فضای ۳۰ هکتاری با نام شهدای استان و شهدای مظلوم غزه و در حمایت از مردم بی دفاع فلسطین برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی افزود کاشت ۱۰ میلیون نهال در این طرح برای استان سمنان در نظر گرفته شده که در سال اول بیش از ۳ میلیون نهال تاکنون تولید شده است.

درختکاری یک صدقه جاریه است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1843710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =