امام جمعه بندر ماهشهر: با هر اختلاف سلیقه‌ای، تنور انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باید گرم باشد

سلامت نژاد: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ملاک انتخاب ما باید کسی باشد که مقید به اسلام، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه بوده و ارزش‌های اسلامی را قبول دارد؛ در تایید صلاحیت‌ها، همانطور که تاکنون رعایت شده، باید این مسائل طبق قانون رعایت شود. 

به گزارش خبرآنلاین؛ با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مدرس را مصداقی از انسان مبارز علیه ظلم، استعمار و استثمار می‌شناسیم و ایشان از علمای دوران مشروطه بود که به حمایت از مشروطه خواهان پرداخت.

وی ادامه داد: ایشان در دوره دوم مجلس ملی از طرف فقها به عنوان یکی از مجتهدانی تعیین شد که طبق قانون اساسی مشروطه باید بر هماهنگی مصوبات مجلس با شرع اسلام نظارت داشته باشند و در همین راه نیز به شهادت رسید.

سلامت نژاد با اشاره به انتخابات اسفندماه بیان داشت: در مجلس خبرگان رهبری جمهوریت و مشروعیت نظام تایید می‌شود؛ چرا که خبرگان رهبری نقش اصلی را در تعیین و تایید رهبر دارند.

خطیب جمعه بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ملاک انتخاب ما باید کسی باشد که مقید به اسلام، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه بوده و ارزش‌های اسلامی را قبول دارد؛ در تایید صلاحیت‌ها، همانطور که تاکنون رعایت شده، باید این مسائل طبق قانون رعایت شود.

وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم مردم را پای صندوق‌های رای آورده تا انتخابات پرشوری داشته باشیم و دشمن را بار دیگر نسبت به طمع به کشور عزیزمان ناامید کنیم.

سلامت نژاد متدکر شد: آن‌هایی که می‌گویند رفراندوم برگزار کنیم، رفراندوم همین انتخابات، راهپیمایی‌ها، روز قدس، ۱۳ آبان و ... است؛ حضور ۱۰ میلیون نفری مردم در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی نشانه چیست؟ حاج قاسم سلیمانی مصداق بارز ارزش‌های انقلاب اسلامی است و در مسیر انقلاب اسلامی قدم برداشته است.

امام جمعه بندر ماهشهر با گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی در ۱۲ آذر ۱۳۵۸ اظهار داشت: همه ما باید به قانون اساسی مراجعه کرده و آن را مطالعه کنیم؛ برای یک ایرانی مسلمان عیب است که از قانون اساسی مترقی کشورش خبر نداشته باشد.

وی تصریح کرد: قانون اساسی، روح جمهوری اسلامی ایران است و رهبر معظم انقلاب در خصوص قانون اساسی فرموند "نباید تصور کرد که انقلاب یک چیز است و قانون اساسی چیز دیگر است؛ قانون اساسی همان تجسد و تجسم انقلاب است."

سلامت نژاد با اشاره به فرارسیدن روز جهانی معلولان گفت: اشخاصی که از معلولان که با معلولیت‌های شدید جسمی و ذهنی نگهداری ‌می‌کنند، در حال جهاد و ایثار هستند و لازم است به مراکزی که از این معلولان نگهداری می‌کنند، کمک کنیم.

وی ادامه داد: صدقه جاریه و کار حسنه فقط ساخت مسجد و حسینیه، نذر و نذورات غذایی و ... نیست؛ خیران به مراکزی مثل بهزیستی مراجعه کرده و نیازهای این مراکز برای نگهداری شبانه‌روزی از معلولان را برطرف کنند.

خطیب جمعه بندر ماهشهر در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه به آینده آتش بس و استیصال رژیم صهیونیستی اشاره کرد و بیان داشت: یک هفته از آغاز آتش بس جنگ غزه می‌گذرد و اکنون همه اذعان دارند که رژیم جعلی صهیونیستی به حداقل ترین‌ هدف‌های خود که آزادسازی اسرای صهیونیست با جنگ زمینی و بمباران هوایی بود، نرسیده است.

وی افزود: هدف حداکثری رژیم صهیونیستی ترور رهبران حماس، نابودی جنبش حماس، کوچ اجباری مردم غزه و ایجاد نظام جایگزین بر غزه بود که تبدیل به آرزوی دست نیافتنی شد و رژیم غاصب خصوصا رییس دولت نیم بند این رژیم جعلی، درمانده شده و به همین جهت، مجددا امروز بمباران را آغاز کردند.

سلامت نژاد در پایان تاکید کرد: از سرگیری جنگ تداوم منفوریت جهانی اسرائیل، تعطیلی اقتصاد رژیم صهیونیستی، فشار بیشتر افکار عمومی به این رژیم غاصب و از سرگیری مجدد حملات با هدف و منسجم گروه‌های مقاومت به شهرهای صهیونیست نشین را به همراه دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1843329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =