گالانت: با جنگی طولانی روبرو هستیم/ بدون آزادی اسرایمان آتش بس انسانی وجود ندارد

ایسنا نوشت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد که جنگی طولانی پیش‌روی این رژیم قرار دارد و بدون آزادی اسرای این رژیم و شکست حماس هیچگونه آتش بس انسانی محقق نخواهد شد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در نشستی با کمیسیون خارجه و امنیت در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت: با جنگی طولانی و نه به مدت یک یا دو هفته روبرو هستیم. بدون بازگشت اسرایمان از غزه و شکست حماس هیچگونه آتش بس انسانی وجود نخواهد داشت.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد که از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست کرده که آتش بس انسانی را در نوار غزه برقرار کند اما نگفت که این رژیم چه پاسخی داده است.

اخیرا نتانیاهو با توقف عملیات نظامی در نوار غزه بدون آزادی تمام اسرایی که به دست حماس در غزه بازداشت شده‌اند، مخالفت کرد.

نتانیاهو اخیرا گفت، رژیم صهیونیستی هرگز عملیات را متوقف نخواهد کرد و اجازه ورود سوخت به نوار غزه را قبل از آزادی تمام اسرای صهیونیست در غزه نخواهد داد.

نتانیاهو در پاسخ به فشارهای بین‌المللی برای توقف جنگ گفت: ما به جامعه بین‌المللی اعلام می‌کنیم که جنگ ما جنگ شماست و اگر ما پیروز نشویم، شما هدف بعدی هستید.

وی مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی به موفقیت‌های بزرگی در عملیات خود در نوار غزه دست یافته و تعدادی از اعضای حماس را ترور کرده است.

نتانیاهو همچنین درباره جبهه شمالی گفت: اگر حزب الله بخواهد وارد جنگ شود اشتباه عمرش را مرتکب شده است.

یوآو گالانت در جلسه شامگاه سه شنبه کابینه جنگ نیز گفت: ارتش تأسیسات حماس و رهبران آن به ویژه یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه را که مسئول اول حمله هفت اکتبر است، هدف قرار می‌دهد.

وی گفت: ارتش از شمال و جنوب به سمت مرکز غزه پیشروی کرده و در داخل مناطق مسکونی می‌جنگد و هدف جنگ از بین بردن حماس و آزادی اسرا و تغییر وضعیت غزه است.

بنی گانتس، از اعضای دولت اضطراری که برای اداره جنگ تشکیل شده است، نیز در جلسه شامگاه سه شنبه گفت: ارتش رهبران حماس را هر جا که باشند هدف قرار می‌دهد و بعد از جنگ دیگر حماس بر غزه حکمرانی نخواهد کرد. اسرائیل به جنگ ادامه خواهد داد و با هیچ‌گونه معامله انسانی که شامل اسرایمان نباشد، موافقت نخواهد کرد.

گانتس در سایه انتقادات داخلی درباره شکست امنیتی در جنگ هفت اکتبر و تعامل با پرونده اسرا گفت: زمان برای تحقیقات و همچنین بررسی نتایج وجود خواهد داشت اما اکنون زمان جنگ و پیروزی است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1834624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =