پرسپولیس - استقلال؛به وقت صعود

پرسپولیس یک قدم تا رسیدن به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا فاصله دارد.

ایمان گودرزی؛ پرسپولیس در اولین مسابقه دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید در تاجیکستان مقابل حریفی قرار بگیرد که دو هفته پیش در تهران شکستش داده بود. در آن بازی پرسپولیس مقابل حریفی قرار گرفت که با 9 نفر دفاع می‌کرد اما در ضدحملات فوق‌العاده خطرناک بود. از دو هفته قبل تا الان اتفاقات زیادی افتاده؛ مشکل مالی بازیکنان و مربیان پرسپولیس موقتاً حل شده، درگیری‌ها و حواشی زیادی پیرامون پرسپولیس وجود داشته و البته اعضای این تیم با سرماخوردگی مواجه شده‌اند و شرایط تیم در این بازی تحت تأثیر بودن یا نبودن این نفرات می‌تواند دستخوش تغییر شود.
داستان سرماخورده‌های پرسپولیس نکته مبهم ترکیب سرخ‌ها در این مسابقه خواهد بود. علیرضا بیرانوند، میلاد سرلک، محمدحسین کنعانی‌زادگان جزو بازیکنان اصلی پرسپولیس به حساب می‌آیند که نبودن هر کدام‌شان در بازی امروز می‌تواند ترکیب یا سیستم مد نظر یحیی گل‌محمدی را تغییر دهد.
پرسپولیس در حالی پا به دیدار آسیایی‌اش می‌گذارد که در دو بازی اخیر لیگ با دو تساوی بحث‌برانگیز چهار امتیاز از دست داده و شاید نسبت به بازی رفت با استقلال تاجیکستان فرم پایین‌تری داشته باشد اما یحیی گل‌محمدی و بازیکنانش اهمیت پیروزی در این مسابقه را می‌دانند و به لزوم کسب سه امتیاز واقفند. هرچند استقلال تاجیکستان بخصوص در خانه حریف راحتی نیست و می‌تواند دردسرساز باشد اما روی کاغذ راحت‌ترین حریف پرسپولیس در گروه به حساب می‌آید و چنانچه سرخ‌ها از این حریف شش امتیاز لازم را نگیرند در ادامه راه برای صعود با مشکل مواجه خواهند شد.
پرسپولیس در بازی با صنعت نفت آبادان برای اولین بار با سیستم 1-3-2-4 به میدان رفت و دقایقی هم با سیستم 2-4-4 بازی کرد اما احتمالاً برای این بازی به سیستم 1-1-4-4 باز خواهد گشت. در نقطه مقابل به نظر می‌رسد استقلال تاجیکستان که همواره از سه مدافع مرکزی در ترکیبش سود می‌برد از سیستم 1-4-5 بازی رفت عبور کند و با شکل تهاجمی تری پا به این میدان بگذارد. پیش‌بینی می‌شود تاجیک‌ها این بار با سیستم 2-5-3 به زمین بیایند و شرایط کاملاً متفاوتی داشته باشند چرا که شکست یا مساوی برای آنها می‌تواند آخر خط باشد و منجر به حذف‌شان شود.
پرسپولیس از بازی در دوشنبه خاطره خوشی دارد. دو سال و دو ماه قبل سرخ‌ها در مرحله یک هشتم نهایی مقابل همین حریف برنده شده و صعود کردند. البته در آن مسابقه هم تیم یحیی سختی بسیاری متحمل شد اما هیچ بعید نیست با پیروزی در این مسابقه حداقل دوم شدن پرسپولیس در گروه قطعی شود و سرخ‌ها با توجه به صعود سه تیم دوم از گروه‌های پنجگانه غرب در بازی‌های بعدی به فکر بیشتر کردن امتیازشان نسبت به دیگر تیم‌های دوم گروه‌های دیگر باشند.
پرسپولیس در صورت برد 9 امتیازی خواهد شد و چنانچه بعد از این مسابقه النصر در دوحه مقابل الدحیل پیروز شود و به امتیاز 12 برسد دو تیم النصر و پرسپولیس خودشان را از دو تیم دیگر جدا کرده و تکلیف گروه مشخص خواهد شد. با این حال همین که النصر دو مهره مهمش را در بازی امشب در اختیار ندارد و الدحیل با هدایت گالتیه از خواب بیدار شده، امکان شکست النصر هم وجود دارد و پرسپولیس باید همچنان مراقب الدحیل بماند.
به نظر می‌رسد پرسپولیس امروز شرایط سختی خواهد داشت چرا که تحت حمله ویروس‌ها احتمال ترکیب متفاوتی می‌رود اما حتی با تغییرات زیاد هم این تیم باید برنده شود چرا که دو بازی بعدی به مراتب دشوارتر خواهد بود. یادمان باشد دوشنبه شهر صعود بوده و این بار هم می‌تواند محل تثبیت عنوان دومی این تیم باشد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1833851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =