امکان تغییر حوزه انتخابیه برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی وجود دارد

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: امکان تغییر حوزه انتخابیه در مرحله ثبت‌نام نهایی وجود دارد و اگر متقاضی به دنبال آن است که حوزه انتخابی خود را تغییر دهد، این امکان برای او فراهم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، محسن حسین میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: برابر قانون از ۲۷ مهرماه تا سوم آبان فرآیند ثبت‌نام نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهرماه به مدت هفت روز افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات، ثبت‌نام باید به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام شود و کسانی که پیش ثبت‌نام انجام داده‌اند و از مراجع ۶ گانه گواهی تأیید مدارک خود را دریافت کرده باشند و از طرف وزارت کشور هم کد پیگیری برای آنها ارسال شده است، می‌توانند به صورت الکترونیکی و غیرحضوری ثبت نام نهایی انجام دهند.

رییس ستاد انتخابات استان در ادامه افزود : داوطلبان بعد از ورود به سامانه، باید پرسشنامه‌ای را که حاوی اطلاعات شخصی، سوابق علمی، شغلی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی داوطلب است تکمیل کنند و به دلیل زمان‌بَر بودن تکمیل پرسشنامه، لازم است مدارک مرتبط خود را آماده کنند و با دقت این پرسشنامه را تکمیل کنند، زیرا امکان ویرایش برای داوطلبان وجود نخواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس بند ۹ ماده ۳۱ قانون جدید انتخابات، در پرسشنامه گواهی مورد تأیید بالاترین مقام دستگاه اجرایی، نهاد یا مؤسسات مربوط مبنی بر پنج سال فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی و قضایی در نهادهای دولتی یا غیر عمومی باید ارائه شود و متقاضیان دقت داشته باشند که فایل پنج سال فعالیت و گواهی سوابق خود را از دستگاه‌های ذیربط اخذ و در گزینه مربوط آن را بارگذاری کنند.

به گفته وی، همچنین در پرسشنامه باید شماره حساب غیر تجاری درج شود که مربوط به قانون شفافیت و به نوعی مبنای رصد و کنترل نظارتی بر امر هزینه‌های داوطلبان در انتخابات است و در قانون جدید بر آن تاکید شده است لذا داوطلبان آمادگی داشته باشند تا شماره حساب غیرتجاری خود را در سامانه بارگذاری کنند و همه مصارف مربوط به انتخابات در این شماره حساب غیرتجاری رصد خواهد شد.

حسین‌میرزایی در ادامه این گفت وگو در خصوص امکان تغییر حوزه انتخابیه اظهار داشت: امکان تغییر حوزه انتخابیه در مرحله ثبت‌نام نهایی وجود دارد و اگر متقاضی به دنبال آن است که حوزه انتخابی خود را تغییر دهد، این امکان برای او فراهم است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1825053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =