اجرای پروژه رفع تداخلات در 110 هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال وبختیاری

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان،از اجرای پروژه رفع تداخلات در ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال وبختیاری در دوسال اخیر ،خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،رستم ولی پورگفت: انجام پروژه رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در سطح ۱۱۰.۰۰۰ هکتار و رفع تداخل ۷۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به نفع مردم در راستای افزایش تولید و بهره وری در دو سال اخیر انجام شد که یکی از اقدامات شاخص واثر گذار در این بخش است.

وی،اظهار کرد: همچنین، در دو سال اخیر بیش از ۱۲۵۰ مورد تغییر کاربری های غیر مجاز توسط کارشناسان گشت حفظ کاربری مورد شناسایی قرار گرفت.

وی، تامین امنیت غذایی را از اهداف حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی دانست و تصریح کرد: کاهش فرسایش خاک از آثار حفظ کاربری کشاورزی است و با حفظ ساختار و بافت خاک می‌توان تولید غذا را حفظ وافزایش داد و افزود: تهیه نقشه گویاسازی همراه با اطلاعات توصیفی به مساحت ۱۵۰۸۰۰ هکتاریکی دیگر از اقدامات امور اراضی است.

ولی پور،ادامه داد: جذب اعتبارات ملی تملکی به مبلغ ۳۳۶۷۵ میلیون ریال، جذب اعتبارات ملی هزینه ای به مبلغ ۲۹۲۹۳ میلیون ریال، قلع و قمع ۵۰۷ مورد مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان از اقدامات تاثیر گذار این بخش می باشد.

وی، بیان کرد: برگزاری بیش از ۴۰ جلسه و کمیسیون واگذاری طرح های کشاورزی، غیرکشاورزی و وابسته به کشاورزی، نظارت بیش از ۱۳۰۰ پرونده از اراضی واگذاری، صدور مجوز ۳۵۰ فقره پرونده های حفظ کاربری در قالب تبصره یک ماده یک قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و نظارت بیش از ۸۵۰ مورد از پرونده های حفظ کاربری از دیگر اقدامات انجام شده در دوسال اخیر است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1815119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =