تحقق ۷۰ درصدی اعتبارات سفر رئیس جمهور دربخش نوسازی مدارس چهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت :مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبارات در دور اول سفر رییس‌جمهور به استان به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، گفت:۷۰ درصد این اعتبارات جذب و هزینه شده است.

سلمان کارگرافزود: این اعتبارات برای تکمیل و راه‌اندازی سالن ورزشی، مدارس فرسوده و حذف ۴۰ مدرسه کانکسی، خوابگاه‌ها اختصاص داده شد.

وی اظهار داشت : اعتبارات سفر در قالب پنج سرفصل از جمله حذف ۴۰ مدرسه کانکسی با همکاری بنیاد برکت، تکمیل استخر شهدای دانش‌آموزی شهید استکی، تکمیل اردوگاه‌های دانش‌آموزی، تخریب و بازسازی مدارس و تکمیل سالن ورزشی است.

کارگر افزود: از مجموع یک‌هزار و ۷۶۰مدرسه در استان، ۳۰ درصد مدارسی که دارای استحکام در برابر زلزله نیستند و قدمت بالای ۴۰ سال دارد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت و بازگشایی مدارس ۴۰ طرح آموزشی با ۱۱۷ کلاس درس در سطح استان آماده بهره‌برداری شد، افزود:بیشتر این مدارس خیرساز

46است.

به گفته وی، از این تعداد طرح قابل افتتاح سه سالن ورزشی، یک خوابگاه و یک مجتمع فرهنگی و یک مدرسه استثنایی است، که در مناطق مختلف استان آماده بهره‌برداری شد.

کارگر افزود: در استان ۱۵۰ طرح آموزشی نیمه‌تمام وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود با همراهی خیران تا پایان فعالیت دولت سیزدهم این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تا اتمام طرح‌های نیمه تمام، احداث طرح‌های آموزشی جدید کلنگ‌زنی نخواهد شد، گفت: تکمیل و افتتاح طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت قرار دارد.

کارگر اظهار داشت:اعتبارات نوسازی مدارس استان در سال آخر دولت دوازدهم ۸۰ میلیارد تومان و بیشتر اسناد خزانه بود، اما در سال اول دولت سیزدهم این اعتبارات ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرد و به ۲ هزار و 400 میلیارد ریال رسید.

به گفته وی، در سال گذشته علاوه بر اختصاص ۲ هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار 200 میلیارد ریال قیر رایگان به استان اختصاص داده شد.

وی از افتتاح ۴۰ مدرسه در هفته دولت و بازگشایی مدارس خبر داد و گفت:پیش‌بینی می‌شود اعتبارات امسال نیز سه‌برابر سال گذشته باشد.

گفتنی است ، همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1806369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =