حفظ ثانیه ها در نجات جان ۶ مصدوم با افتتاح سی و سومین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی استان سمنان

واژگونی یک دستگاه مینی بوس در محور دامغان به شاهرود ۶ مصدوم برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،پژمان قرائیان رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه گفت: ساعت ١٢:۴۵ چهارشنبه حادثه واژگونی یک دستگاه مینی بوس در محور دامغان به شاهرود ٢٠ کیلومتر بعد از دامغان به مرکز ارتباطات و هدایت عملیات دانشگاه گزارش شد که بلافاصله کارشناسان تریاژ تلفنی مرکز ارتباطات دانشگاه بعد از دریافت اطلاعات اولیه و تعیین سطح بندی حادثه اقدام لازم و بی وقفه برای اعزام آمبولانس به صحنه حادثه را انجام دادند. در این حادثه ۶ نفر از سرنشینان حادثه دیده جهت دریافت خدمات تخصصی به بیمارستان ولایت دامغان منتقل شدند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه اظهار داشت: برای ارائه خدمات فوریت پزشکی به این حادثه ۳ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به ترتیب از پایگاه تازه تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی مهماندوست، پایگاه ولی عصر (عج) و کلاته ملا در شهرستان دامغان همراه با ۶ نفر نیروی عملیاتی فوریت های پزشکی شرکت داشتند. ضمن اینکه در این عملیات یک دستگاه آمبولانس امدادی جمعیت هلال احمر با واحدهای عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ همکاری داشتند.

وی ادامه داد: مصدومان همگی به بیمارستان ولایت دامغان منتقل شدند و در بخش اورژانس تحت نظر بوده و خدمات لازم را دریافت می نمایند.

شایان ذکر است: این مینی بوس در حین جا به جایی کارگران یکی از معادن زغال سنگ منطقه دچار حادثه شده است.

یاد آور می شود در صورت عدم استقرار پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی جاده ای مهماندوست، زمان رسیدن اولین تیم پیش بیمارستانی حدودا ۱۵ دقیقه می باشد که با راه اندازی این پایگاه زمان رسیدن به ٧ دقیقه کاهش یافت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1802746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =