برشی از خاطرات هاشمی /محسن رضایی علیه اصلاحات/ ادامه سیاست برخورد با مطبوعات

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات نهم مرداد ١٣٧٩ او آمده است:

آقای صادق خرازی [معاون آموزش و پژوهش وزیر امورخارجه] آمد. گزارشی از کارهای تحقیقی و فرهنگی معاونت داد و گفت، مجموعه ارزشمندی از نقشه‌ها، در زیرزمین وزارت امورخارجه بوده که آنها را تنظیم کرده‌اند. خواست بازدید کنم. از آقای [غلامحسین] کرباسچی [مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن] انتقاد داشت که پس از آزادی از زندان، چپ‌روی کرد و روزنامه‌اش تعطیل شد. از اوضاع کشور هم ابراز نگرانی کرد.

آقای [مقداد] نجف‌نژاد، نماینده بابلسر آمد. از اقدامات خود در بابلسر گفت و در مورد تهیه کشتی برای یک مؤسسه غیرانتفاعی‌که با همیاری مردم تأسیس‌کرده‌اند، مشورت‌ کرد. گفت، انصراف شما از مجلس اقدام درستی بوده، گرچه ابتدا نیروهای ارزشی ناراحت شدند، ولی با دیدن وضع مجلس و روحیه نمایندگان و مشکلاتی که برای آقای [مهدی] کروبی [رئیس مجلس] به وجود می‌آورند، روشن شده که مناسب نبود که من در مجلس باشم.

آقای [سید ابراهیم] رئیسی، رئیس [سازمان] بازرسی کل کشور آمد. گزارشی از بررسی وضع انتخابات تهران داد و گفت، ادله جرم را مشخص کرده‌اند که به دادگاه می‌دهند و نیز از اقدامات قوه قضائیه در تعطیلی مطبوعات و بازداشت‌ها گزارش داد و گفت، این سیاست ادامه دارد. سخنرانی آقای خاتمی [رئیس‌جمهور] را درست مقابل نظر رهبری دانست.

عصر آقای [سیدصدرالدین] شریعتی [عضو هیئت نظارت بر انتخابات] از شورای نگهبان آمد. گزارش‌های تفصیلی از فساد انتخابات تهران را آورد. آقای محسن رضایی آمد و گفت، دوم خردادی‌ها در مورد اصلاحات، صریحاً مقابل نظر رهبری ایستاده‌اند و نیز بنا دارند که شعارهایشان را در انتخابات ریاست‌جمهوری توضیح بدهند و رأی مردم را به حساب رفراندوم بیاورند و دفتر رهبری از این وضع ناراحت است. خواست که من با رهبری صحبت کنم. انتقاداتی در جراید، نسبت به اعلان زودهنگام نامزدی آقای خاتمی شروع شده است؛ در رسانه‌های مقابل هم استقبال وسیعی می‌شود.

در کشمیر، یک حزب مهم، یک‌طرفه اعلان آتش‌بس‌کرده و گفته، مبارزه مسلحانه را کنار می‌گذارد و با استقبال دولت هند و انتقاد احزاب اسلامی پاکستان روبه‌رو شده است.

چند کشور عربی، در مقابل تهدید آمریکا علیه [یاسر] عرفات [رئیس حکومت خودگردان فلسطین]، از تصمیم عرفات حمایت‌ کرده‌اند. اظهارات تند و گستاخی‌هایی هم از سوی آمریکا، در مورد محکومیت جاسوسان یهودی می‌شود.


بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1796211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =