دلیل پیشرفت اروپا، آمریکا و چین در نگاه محسن رضایی/ وظیفه شورای هماهنگی سران قوا تبدیل اقتصاد به اولویت اول کشور است

فارس نوشت: دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: مهمترین وظیفه این شورا این است که اقتصاد را به اولویت اول کشور تبدیل کند زیرا این کار به هماهنگی و هم افزایی سه قوه نیازمند است.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: مهمترین وظیفه این شورا این است که اقتصاد را به اولویت اول کشور تبدیل کند زیرا این کار به هماهنگی و هم افزایی سه قوه نیازمند است.
محسن رضایی در ابتدای نخستین نشست خبری خود به عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری و عزاداری سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان، گفت: شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای افزایش همکاری ها و هماهنگی هر سه قوه در امور اقتصادی شکل گرفته است زیرا همکاری بدون هماهنگی امکان پذیر نیست و این‌ مقدمه همکاری است.

وی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۹۷ دستور تشکیل این شورای هماهنگی را صادر کردند، ادامه داد: در تمام دنیا همکاری و هماهنگی سه قوا اصلی راهبردی است چه در کشورهایی که هر سه قوه مستقل هستند و چه در سایر کشور هایی مثل چین که سه قوه یکپارچه هستند.

رضایی به این نکته هم اشاره کرد که در اروپا و آمریکا و چین که پیشرفت دیده می شود، همکاری و هماهنگی صورت می‌گیرد.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خاطر نشان کرد: در کشور ما باید براساس قانون اساسی این هماهنگی صورت می‌گرفت و این اقدام از سوی رهبرانقلاب انجام شد بعد از اصلاح قانون اساسی هماهنگی سه قوه به رهبری سپرده شد و طبق تشخیص رهبر انقلاب برای هماهنگی قوا این شورا را تعریف کردند و این در اوج تحریم های اقتصادی انجام شد.

وی درباره وظایف این شورا اظهار داشت: مهمترین وظیفه این شورا این است که اقتصاد را به اولویت اول کشور تبدیل کند زیرا این کار به هماهنگی و هم افزایی سه قوه نیازمند است تا از اقدامات پراکنده و متفرقه و متضاد جلوگیری شود.

رضایی خاطر نشان کرد: حتی اگر در سفرها هر سه قوه با هم هماهنگ باشند، این سفرها خیر و برکت بیشتر برای مردم خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1793046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =