مشهدی: اتخاذ تمهیدات برای برگزاری انتخابات سالم در البرز امری ضروری است

مدیر کل بازرسی استان البرز گفت: دستگاه های اجرایی این استان ملزم به اتخاذ تمهیدات و امکانات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات سالم، دقیق و هوشمند هستند.

به گزارش خبرآنلاین البرز، محمد تقی حاجی مشهدی در دیدار و نشست مشترک تعاملی با دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان البرز افزود: همچنین نظارت بر اجرای صحیح تکالیف قانونی در ممنوعیت استفاده از امکانات و اموال دولتی و یا موقعیت های شغلی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی مورد پیگیری قرار می گیرد.

وی بیان کرد: الزام دستگاه های اجرایی در اتخاذ تمهیدات برای برگزاری انتخابات سالم با فراهم کردن شرایط، تجهیزات و منابع موردنیاز برای اعمال وظایف دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان نیز مورد توجه خواهد بود .

مشهدی گفت: بنابراین هشدارها و تذکرات ترک فعل در این زمینه با استناد به قوانین و مقررات ذی ربط به دستگاه های ذی ربط ارسال خواهد شد.

مدیر کل بازرسی استان البرز در این نشست گفت: نهاد انقلابی شورای نگهبان که میراث امام خمینی (ره) است، وظیفه خطیر پاسداری از شرع و احکام اسلامی و قانون اساسی را برعهده دارد و بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و همه‌پرسی آرای عمومی نظارت می کند.

وی اضافه کرد: از حیث نظارت و پاسداری از قانون به نوعی تشابه و سنخیت در وظایف سازمان بازرسی کل کشور و این نهاد مقدس وجود دارد و این سنخیت تکالیف در هم گرایی و تعاملات بازرسی کل با دفتر نظارت بر انتخابات استان موثرتر خواهد بود.

مشهدی ادامه داد : بنا بر فرمایش حضرت امام راحل، اگر می خواهیم ببینیم نهاد و مجموعه یا اشخاصی به خوبی به وظایف خودشان عمل کرده اند، بررسی شود دشمنان نظام و انقلاب اسلامی چه مواجهه ای با ایشان داشته اند و آنچه مسلم است این نهاد مقدس به رغم هجمه های بی امان و تخریبی باتمام توان ، پویا و مستمر به منظور دستیابی به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بر می دارد.

وی یادآورشد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل تشکیل ستادهای ملی و استانی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی توسط ریاست قوه قضاییه که بازرسی کل استان البرز به عنوان یکی از اعضای مؤثر این ستاد استاتی تعیین شده، همکاری و تعاملات لازم را با دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی در استان خواهد داشت.

مشهدی تاکید کرد: این بازرسی کل، تلاش خواهد کرد تا به هیات نظارت استانی برای تشخیص و احرازهای صحیح و قانونی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی با در اختیار گذاردن اطلاعات و مستندات موردنظر با هماهنگی مقامات سازمانی کمک کند تا افرادی صالح و واجد صلاحیت در یک فضای سالم رقابتی برای انتخابات به مردم معرفی شوند.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان البرز نیز در این نشست گفت: توجه و اهتمام لازم در رعایت بی طرفی و استقلال دفتر نظارت بر انتخابات، فراهم شدن شرایط سهل و سریع در استفاده از ظرفیت های بانک های اطلاعاتی ، سامانه ای دستگاه های مختلف بخصوص حوزه نظارتی برای شناخت صحیح تر و دقیق تر و انجام شایسته تر وظایف از ماموریت های محوله است.

"حسین رضایی" افزود: وجود آمادگی و تعاملات لازم برای فراهم شدن مقدمات برگزاری باشکوه انتخابات با همکاری دستگاه های ذیربط نیز ضروری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1791344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =