۰ نفر
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
تشریح پروژه های جدید آبرسانی البرز

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز اعلام کرد: کمبود و قطعی آب شهر گرمدره کرج با گشایش پروژه های فوری آبرسانی برطرف شد ضمن آنکه پروژه های مهم آبرسانی البرز آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرآنلاین البرز، حمیدرضا نامداری روز سه شنبه گفت: به دنبال افزایش جمعیت در شهر ۵۰ هزار نفری گرمدره و کاهش آبدهی منابع تامین آب منطقه، میزان تولید آب طی ماه های گذشته دراین شهر به حدود ۱۰۵ لیتر درثانیه رسید درحالیکه نیاز آبی آن حدود ۱۳۵ لیتر در ثانیه است.

وی افزود: کاهش تولید منابع آب آشامیدنی از یک سو و استقرار جمعیت در شهرک جدید ۲ هزار و ۸۰۰ واحدی گرمدره از سوی دیگر سبب افت فشار و قطعی آب در گرمدره شد.

مدیرعامل شرکت آبفا البرز در تشریح اقدامات لازم برای جبران کمبود آب در گرمدره بیان کرد: از چند ماه قبل به دنبال اخذ مجوز حفاری چاه عمیق بودیم و هم اکنون این چاه وارد مدارشده است ضمن آنکه اجرای خط انتقال آب از شبکه سد کرج به پایان رسید.

نامداری ادامه داد: در اقدامی مهم و با همکاری شهرداری شهر گرمدره مقرر شد با اجرای بیش از پنج هزار متر لوله گذاری ۳۱۵ میلی متر، حدود ۵۰ لیتر برثانیه آب به گرمدره منتقل شود و اکنون با اخذ مجوزهای لازم حفاری از سوی شهرداری،عملیات اجرایی آغاز شده وبه زودی به پایان می رسد.

وی وارد مدار شدن یک حلقه چاه کمکی شهرداری با حدود ۱۲ لیتر برثانیه واعزام تانکرهای آبرسانی به منطقه برای استفاده مردم و نیز تغذیه مخزن ذخیره شهر رانیز از دیگر اقدامات انجام شده برای رفع کم آبی گرمدره برشمرد.

تشریح پروژه های جدید آبرسانی البرز

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز از آماده سازی چند پروژه بزرگ آبرسانی برای فروکش کردن تنش آبی در این استان خبر داد و گفت : این پروژه ها پنجشنبه هفته جاری با حضور وزیر نیرو بهره برداری می شود.

نامداری افزود: براین اساس با صرف یک هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان بخش سوم تصفیه خانه شماره ۲ کرج با ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه ، ۶۵ حلقه چاه با آبدهی ۳۰۰ لیتر درثانیه ، پنج هزار و۴۰۰ متر خط انتقال و توزیع اصلی آب ،۶ مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۸ هزار ۵۰۰ متر مکعب آب در مناطق کرج مرکزی ، مهرشهر، رجایی شهر و روستاهای ایقربلاغ ، هیو و قاسم آباد بزرگ استان البرز گشایش می یابد.

همچنین عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شماره سه کرج با ظرفیت ۵۷۰ لیتر برثانیه با اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

شرکت آبفا استان البرز یک میلیون و ۲۶۰ هزار مشترک در مناطق شهری و روستایی زیر پوشش دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1790968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =