سئول: کره‌شمالی به لحاظ قانونی ملزم به خلع سلاح اتمی کامل است

ایسنا نوشت: وزارت امور خارجه کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که کره‌شمالی هیچ گزینه‌ای ندارد جز اینکه به دنبال خلع تسلیحات اتمی کامل، قابل تایید و غیر قابل بازگشت باشد «چرا که این امر یک تعهد قانونی اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل است.»

وزارت امور خارجه کره‌جنوبی در بیانیه‌ای گفت: خلع تسلیحات اتمی کامل، قابل تایید و غیر قابل بازگشت یک تعهد قانونی بین‌المللی است که به واسطه ۱۱ قطعنامه متفق‌القول شورای امنیت بر کره‌شمالی اعمال شده و پیونگ‌یانگ چاره‌ای جز عمل به این تعهد ندارد.

این بیانیه در واکنش به اظهارات روز دوشنبه کیم یو-جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و یکی از اعضای ارشد حزب حاکم این کشور منتشر شد.

کیم یو-جونگ از سیاست‌های واشنگتن در رابطه با تقویت ائتلاف نظامی و بازدارنده‌اش با کره‌جنوبی انتقاد کرده و تاکید کرد که چنین اقداماتی تنها کار را برای پیونگ‌یانگ برای اینکه وارد مذاکره شود، سخت‌تر می‌کند.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه کره‌جنوبی آمده است:‌ نادیده گرفتن رفتار گمراه‌کننده کره‌شمالی به طوری که چندین بار طی ۳۰ سال گذشته با خلع تسلیحات اتمی موافقت کرده و برنامه‌های مربوطه مختلف را دریافت کرده اما همچنان به تقویت توانایی‌های اتمی و موشکی‌اش ادامه می‌دهد، غیرممکن است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی از پیونگ‌یانگ خواست فورا توسعه اتمی و موشکی را که «غیر قابل توجیه» نامید، متوقف کند و به مذاکره پیرامون خلع تسلیحات اتمی بازگردد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1790911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =