ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
* بی بی سی *
گزارش احمد شهید از وضع حقوق بشر ایران
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ماه فروردین گذشته به تعیین یک گزارشگر ویژه برای ایران رای داد و در ماه خرداد، احمد شهید، وزیر امور خارجه سابق مالدیو را به عنوان گزارشگر ویژه انتخاب کرد.
احمد شهید می گوید که دو بار در طول تابستان خواهان دیدار با مقام های ایرانی در ژنو شده بود اما هیچگاه این تقاضا برآورده نشد.ایران که اتهام نقض گسترده حقوق بشر را رد می کند با سفر احمد شهید به این کشور مخالفت کرده است.
احمد شهید نوشته است که به سبب کمبود وقت، این گزارش کوتاه تر از گزارش های بعدی اش خواهد بود. این سند به غیر از مقدمه، شیوه تحقیق و نتیجه، دارای بخش "وضعیت حقوق بشر" است که به شش فصل تقسیم می شود:نحوه رفتار با فعالان جامعه مدنی /آزادی اجتماعات/حقوق زنان/اقلیت های قومی و مذهبی/مجازات اعدام/حبس به خاطر ارتباط با نهادهای خارجی
* دویچه وله *
گسترش فعالیت نهادهای امنیتی ایران در آمریکای لاتین
 در حالی‌که جزییات توطئه ترور سفیر عربستان سعودی و نقش طراحان احتمالی آن همچنان نامعلوم است، کارشناسان آمریکایی مدعی  وجود ارتباطات گسترده میان نهادهای امنیتی ایران و مافیای مواد مخدر در آمریکای لاتین شدند!
راجر نوریگا، کارشناس پیشین وزارت امور خارجه آمریکا، می‌گوید که «ایران شبکه ارتباطات خود را مستقیماَ در کنار آمریکا ایجاد کرده است». به گفته این کارشناس امور آمریکا لاتین، «مردم ایالات متحده باید بدانند که تهران بازوی خود یعنی حزب‌الله را در نیم‌کره غربی زمین مستقر کرده است».
نوریگا می‌افزاید: «به‌رغم تحریم‌های شدید، ایران همچنان به معاملات میلیاردی خود مشغول است و گروه‌های ترور تهران در تمامی مراکز مواد مخدر در آمریکا مرکزی و جنوب فعال هستند.»
* العربیه *
فشار بر اصلاح طلبان برای موضع گیری علیه غرب
العربیه در خبری  مدعی شد:گزارش های رسیده از تهران حاکی از آن است که مقام های جمهوری اسلامی فشارهای شدیدی بر شخصیت های اصلاح طلب را آغاز کرده اند تا آن ها را مجبور به موضع گیری علیه غرب در خصوص خبر اعلام شده از سوی آمریکا درباره طرح ایران برای ترور سفیر سعودی در واشگتن کنند.
* صدای آمریکا *
تأثیر منفی توطئه ترور بر مناسبات ایران و دنیای عرب
صدای آمریکا هم نوشت:در جلسه اتحادیه عرب در ارتباط با کشف توطئه ایران برای ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا بحث و تبادل نظر شد. احمد قتان، سفیر عربستان سعودی در مصر، به صدور بیانیه ای در این ارتباط اشاره کرد و گفت: شورا طی بیانیه ای موضوع اقدام ایران برای کمک به ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا را محکوم کرد، اقدامی که علیه توافق های بین المللی است و بر روابط ایران با جهان عرب به طور کل، و کشورهای خلیج فارس به طور مشخص، تاثیر منفی گذاشته است.
/212219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    9 1
    ای کاش بطور شفاف ایران عدم دخالت خود را با دول عرب بیان میکرد و این اصلا در شان ایران نیست که بیدلیل به دولت تروریسم نامیده شود. ییکبار قضیه جاسوسان کویتی و حالا هم این
  • بدون نام IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    7 0
    بد دندونی تیز کردن دستگاه دیپلماسی هم که تعطیله! خدا به داد ما برسه!
  • آحاد ملت IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    1 0
    چقدر هميشه اخبار ايران خوش و آرامش بخشه، خدا خير بده مسئولان بالياقت و كاردانمان را