رفع موانع در حوزه صنایع‌دستی، موجب اشتغال‌زایی و صادرات می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: رفع موانع در حوزه صنایع‌دستی، موجب اشتغال‌زایی و صادرات می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، امیر کرم زاده روز پنجشنبه 25 خردادماه 1402 در آیین تجلیل از استادان پیشکسوت صنایع‌دستی افزود: با توجه به ظرفیت بالای صنایع‌دستی استان، رفع موانع در زمینه حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های بین‌المللی با حمایت دولت و بخش خصوصی امکان‌پذیر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه افزایش اعتبارات در حوزه صنایع‌دستی، این هنر را به جایگاه اصلی خود می‌رساند، گفت: توانمندسازی و آموزش در صنایع‌دستی اشتغال‌زایی و افزایش تولیدات را در پی دارد.

کرم زاده افزود: یکی از اهداف این اداره کل صادرات صنایع‌دستی از گمرک استان است.

او گفت: برای افزایش نوآوری و خلاقیت، سطح کیفیت تولیدات صنایع‌دستی، بازاریابی ‌و فروش، دوره‌های آموزشی برگزارشده است.

استاندار سمنان افزود: صنایع‌دستی، اشتغال زودبازده و درآمدزا است و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی رونق اقتصادی، کاهش حاشیه‌نشینی در شهرها و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.

سید محمدرضا هاشمی گفت: آموزش باهدف حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و احیای رشته‌های صنایع‌دستی در حال فراموشی یا منسوخ‌شده، نقش بسزایی دارد.

او افزود: ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی، زمینه‌سازی برای حضور هنرمندان استان در نمایشگاه‌های بین‌المللی و معرفی هنر دست هنرمندان در افزایش تولید مؤثر است.

در پایان از استادان پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان تجلیل شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1778144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =