گروسی: آژانس به بازرسی از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا ادامه خواهد داد

ایرنا نوشت: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه برای ارزیابی از شرایط نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به اوکراین سفر خواهد کرد، اظهار داشت: بازرسی از این نیروگاه تا تثبیت شرایط آن ادامه خواهد داشت.

به گزارش از اسپوتنیک، رافائل گروسی اظهار داشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی به بازرسی های نیروگاه هسته ای زاپوریژیا (ZNPP) تا زمانی که وضعیت پیرامون آن تثبیت شود، از جمله پس از انفجار اخیر در سد کاخوفکا، ادامه خواهد داد.

سد نیروگاه برق آبی کاخوفکا بامداد روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد منفجر و آب پشت این سد به‌طور غیرقابل کنترلی تخلیه شد. شهرک‌های حاشیه این سد و در جنوب آن زیر آب رفته‌اند. از آنجایی که از آب مخزن کاخوفکا برای خنک کردن نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا استفاده می‌شود، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال حاضر وضعیت اطراف ZNPP را زیر نظر دارد.

گروسی ادامه داد: بازرسی از نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا در خط مقدم فعالیت‌های ماست. ما مسوول تلاش مهمی برای جلوگیری از یک حادثه هسته‌ای هستیم.

مدیرکل آژانس تصریح کرد: به عنوان مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نباید به سادگی درباره این موضوع صحبت کنم. ایمن سازی این نیروگاه بسیار مهم و حیاتی است و برای ارزیابی از شرایط باید به طور شخصی به آنجا بروم و با مدیریت و اپراتورها صحبت کنم.

وی با تاکید بر اینکه در بازدید آتی خود از نیروگاه زاپوروژیا بر عواقب حمله به سد کاخوفکا تمرکز خواهد داشت، افزود: در اصل دلیل بازدید من هم همین است.

این نیروگاه هسته‌ای در جنوب شرقی اوکراین در نزدیکی شهر انرهودار، در سواحل کاخوفکا رود دنیپر واقع شده است. این نیروگاه دارای ۶ راکتور هسته‌ای آب‌سبک است که هر کدام ۹۵۰ مگاوات برق تولید می‌کنند و مجموع توان خروجی آن ۵هزار و ۷۰۰ مگاوات است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1775426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =