امام جمعه قم: اگر نمی‌توانید با تورم «مقابله» کنید، حداقل آن را «مهار» کنید / عده‌ای به شعار سال «بی‌توجه» هستند

مهر نوشت:آیت الله حسینی بوشهری گفت: قوا باید در کنار هم برای حل مشکلات تلاش کنند و دور نمای کار پیاده سازی احکام الهی و خدمت به مردم است.

  • آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: در دهه کرامت محبان اهل بیت علیهم السلام به یاد و عشق آنان هستند و باید در تمامی ایام به یاد اهل بیت (ع) بود که البته ملت ایران اینگونه است و این رسم محب بودن اهل بیت (ع) است که باید همواره به یاد آنان باشیم.

  • رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: متولیان حرم های مطهر و بقاع متبرکه باید برنامه ریزی های خوبی در این ایام داشته باشند و جامعه ما که گاهی دچار غبار آلودگی می‌شوند در این مناسبت‌ها به کمک انوار پاک اهل بیت (ع) می‌بایست در مسیر هدایت الهی قرار گیرند.

  • امام جمعه قم ادامه داد: سوم خرداد حادثه‌ای بزرگ و معجزه آسا بوده و ابتکارات و نقشه‌هایی که به کار رفته باید در دانشگاه‌های بزرگ دنیا تدریس شود.

  • وی با اشاره به روز هفتم خرداد روز مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان در بیاناتشان خیرخواهانه و کارشناسانه بوده، به کارکرد نمایندگان اشاره کردند که این مطالب به عنوان منشوری کارساز است و هر نماینده قبل از ورود به مجلس یک نسخه از آن را باید در دست داشته باشد.

  • خطیب جمعه قم افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که نمایندگان نباید سلیقه‌ای اظهار نظر کنند و طرح‌ها نباید بر لوایح غلبه داشته باشد که البته در دولت‌های گذشته دولت، لایحه نمی‌داد و در این شرایط نمایندگان مجبور هستند خودشان طرح دهند و قفل مشکلات را باز کنند.

  • آیت الله حسینی بوشهری افزود: رهبری تاکید کردند قانونی که تصویب می‌شود باید پشتوانه علمی و کار مطالعاتی قوی داشته باشد و قانون نباید به گونه‌ای باشد که هر کسی برداشت خاصی از آن داشته باشد و قانون باید قابلیت اجرا داشته باشد و نباید آرمانی به قانون نگاه کرد و بر اساس ظرفیت‌ها باید قانون تصویب کرد.

  • وی بیان داشت: نباید قوانین متعارض تصویب شود، بلکه باید هم افزا باشند و قانون باید به روز باشد و متأسفانه گاهی منافع فردی و جناحی منجر به تصویب قوانین می‌شود.

  • آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: توصیه‌های رهبری این است که نمایندگان باید تا آخرین روز مسئولیت تلاش کنند و نباید کارها معطل انتخابات باشد و نظارت نمایندگان بر اجرای قوانین نیز مهم است که البته نباید به معنای مچ گیری باشد بلکه باید به صورت راهبردی باشد.

  • وی با بیان اینکه عده‌ای بی توجه به شعار سال هستند افزود: شعار سال در حقیقت جهت گیری نظام است و اگر نمی‌توانید با تورم مقابله کنید حداقل آن را مهار کنید.

  • خطیب جمعه قم گفت: قوا باید در کنار هم برای حل مشکلات تلاش کنند و دور نمای کار پیاده سازی احکام الهی و خدمت به مردم است.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1770459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =