۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
احیای تالاب گاوخونی در دستور کار دولت است

وزیر کشور گفت: تالاب گاوخونی دارای اهمیت زیست محیطی است و بر این اساس احیای این تالاب، در دستور کار دولت قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، احمد وحیدی در سفر به شرق اصفهان، ضمن بازدید از تالاب بین المللی گاوخونی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کار مردم ورزنه کشاورزی است، اظهار داشت: مشکل این منطقه آب است و در این راستا وزارت نیرو به دنبال این است که با مدیریت و تلاش استاندار اصفهان خواسته مردم در جریان یافتن دایمی زاینده رود محقق شود.

وی با اشاره به اینکه مردم برای کشت نیاز به آب دارند، ادامه داد: اصلاح الگوی کشت را با توجه بها منابع آب کم مدنظر داریم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه تالاب گاوخونی با ۴۷ هزار هکتار، سه میلیارد متر مکعب آب را در خود جای می‌دهد، گفت: «گاوخونی» برای فعالیت‌های تالابی و اکوسیستمی خود نیاز به ۴۶۰ میلیون مترمکعب آب در سال دارد.

وحیدی با اشاره به مشاهده وضعیت ناگوار تالاب گاوخونی با تاکید بر احیای تالاب تصریح کرد: با توجه به اینکه گاوخونی دارای اهمیت زیست محیطی است،احیای آن در دستور کار دولت قرار گرفته است و امید است با راهکارهای مناسب و امکان پذیر احیای تالاب تحقق یابد.

وی گفت: وزارت نیرو مسئول تأمین حقابه گاوخونی است و باید تلاش کند با مدیریت هر چه بهتر منابع، راهی برای احیای تالاب پیدا کند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره ایجاد ستاد ملی احیای تالاب گاوخونی مانند ستاد احیای دریاچه ارومیه، اظهار داشت: باید راهکارهای احیای تالاب گاوخونی را پیدا کرد؛ دریاچه ارومیه راهکارهای خاصی داشت و ممکن است در تالاب گاوخونی نیز راهکارهای متفاوتی پیدا شود و بر این اساس این امر در دستور کار دولت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1767491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =