اظهارات جنجالی سفیر ایران درباره طلب ایران از عراق

شفقنا نوشت: «محمد کاظم آل صادق»در گفت وگو با برنامه «تحت الخطین» در شبکه «العراقیه الاخباریه» گفت که طبق آمار مقامات عراقی، ۸۰ درصد آب عراق از ترکیه و بین ۸ الی ۱۰ درصد آن از ایران می‌آید.

«محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت که منطقه با بحران خشکسالی مواجه است و به طور ضمنی تأکید کرد که مشکل کم آبی عراق ارتباطی به ایران ندارد.

سفیر ایران در عراق همچنین گفت: «ایران با مشکل کم آبی مواجه است، رودی که از شهر اصفهان عبور می‌کند، کاملا خشکیده است و کشاورزان علیه دولت تظاهرات می‌کنند. در مناطق جنوبی گوسفندان و حیوانات از تشنگی تلف می‌شوند و به برخی روستاها و مناطق با تانکر، آب‌رسانی می‌شود. در کل منطقه با بحران خشکسالی مواجه است».

«محمد کاظم آل صادق» در خصوص طلب مالی ایران از عراق نیز گفت ایران بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار از محل فروش گاز و برق از عراق طلب دارد.

این در حالی است که دولت سیزدهم چندی پیش اعلام کرد که بدون ‎برجام طلب ایران از عراق دریافت شده است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1749343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دیپلمات IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    چرا بیخود تنش درست می‌کنید؟ این اظهارت اصلاً «جنجالی» نیست، بلکه گفته‌های یک مسؤل بلندپایه (سفیر ایران در عراق) است. ایشان اطلاعات و آمار دقیق دارد، ضمن این‌که مطابق با روال و شیوه‌ی دیرینه‌ی وزارت امور خارجه، مفاد هر گونه مصاحبه‌ی سفیران ایران در سایر کشورها، از قبل با مقامات بالاتر (در این مورد مدیر کل امور خاورمیانه) کاملاً هماهنگ می‌شود. مسؤلانه و با در نظر گرفتن منافع ملی تیتر بزنید، چون مقامات عراقی هم (مانند نمایندگی‌ها ما در سایر کشورها) گزارش‌های رسانه‌های ایرانی درباره‌ی کشور خودشان را رصد و به کشور متبوع خود منعکس می‌کنند.
  • هادی US ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    خبرآنلاین عزیز، این جماعت دروغگو رو که میشناسی، فقط در حال سرپوشانی روی اشتباهاتشون هستند و مملکت رو دارند به نابودی میکشونند
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    دمش گرم حرف درستی زده
  • Metipayton IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    من فکر کردم در مورد دریافت حداقل ۸۰۰ میلیارد دلار قرامت صبحت کردن 😐