۰ نفر
۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
ورود بیش از ۷ میلیون زائر به خراسان رضوی

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: هفت میلیون و ۳۱۵ هزار و ۴۵۳ مسافر و زائر نوروزی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین ماه وارد خراسان رضوی شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در نهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی اظهار کرد: میزان ورودی به خراسان رضوی تا پایان روز هفتم فرودین ماه هفت میلیون و ۳۱۵ هزار و ۴۵۳ مسافر است، همچنین روز گذشته ۴۶۷ هزار و ۶۵۲ زائر به مشهد وارد شده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی بیان کرد: میزان اقامت در مشهد نیز طی ۲۲ روز گذشته پنج میلیون و ۲۸۹ هزار و ۸۱۹ نفر شب ذکر شده است.

وی افزود: میزان تکمیل ظرفیت در واحدهای اقامت رسمی ۷۷ درصد، واحدهای اسکان موقت ۶۲ درصد و اسکان اضطراری ۳۰ درصد ثبت شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: اولویت برای عرضه وعده‌های پذیرایی در واحدهای اقامتی است اما چون بخش زیادی از زائران در اماکن غیر رسمی اقامت دارند، در هماهنگی میان اتاق اصناف و اماکن در مشهد و شهرستانها شماری از واحدهای رستورانی که شرایط و ظرفیت پذیرایی مردم در داخل را داشته باشند، بتوانند در تمام ساعات روز فعالیت کنند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه چند سالی بودجه زیارت تعطیل شده بود و سال گذشته با اهتمام نمایندگان بودجه‌ای برای این منظور تعیین شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ملی زیارت در روزهای پایانی پارسال مقرر شد مدارس در ایام اسکان نوروزی از پرداخت مبالغ انرژی معافیت پیدا کنند، بنابراین همچنان پیگیر تحقق این مصوبه هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1748207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =