۵۶۵ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان سمنان تحت پوشش فضای سبز قرار دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: بیش از ۵۶۵ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان زیر پوشش فضای سبز قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،محمدرضا باقری افزود: طبق برنامه عملیاتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در سال ۱۴۰۱، تا پایان امسال چهار هکتار فضای سبز جدید ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: چهار هکتار طبق برنامه عملیاتی شامل ۲ هکتار در شهرک صنعتی گرمسار، یک هکتار در منطقه ویژه اقتصادی و یک هکتار در شهرک‌های صنعتی مهدیشهر و سرخه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۰، بیش از ۹۷۸ هزار اصله نهال و ۱۱۶ هزار اصله درختچه دائمی در شهرک‌ها صنعتی نواحی صنعتی استان عملکرد کاشته و حدود ۷۴ هزار مترمربع گل‌کاری و چمن‌کاری شد.

به گفته وی، تاکنون ۴۴۷ کیلومتر آبیاری قطره‌ای در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان اجرا شده است.

باقری به مراسم جشن درختکاری در روز ۲۰ام در شهرک صنعتی گرمسار اشاره و خاطرنشان کرد: در ضلع جنوبی این شهرک به مساحت یک هکتار عرصه آماده شد و آبیاری نهال‌های کاشته شده از پساب فاضلاب تصفیه‌خانه با هدف کاهش در مصرف آب انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسم جشن درختکاری در روز ۲۱ ام اسفند ماه در منطقه ویژه اقتصادی برگزار و یک هکتار عرصه آماده کشت شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: آبیاری نهال‌های کاشته شده در منطقه ویژه اقتصادی سمنان به‌ صورت قطره‌ای با هدف کاهش در مصرف آب انجام می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1742843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =