سیاست‌های دولت سیزدهم حمایت از خانواده وجوانی جمعیت است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دولت سیزدهم مصمم است تا با رفع دغدغه‌های معیشتی و اشتغال جوانان در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گام‌های موثری بردارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، غلامعلی حیدری در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این استان به اقدامات دولت سیزدهم در راستای فراهم کردن زمینه برای فرزندآوری در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین اقدامات دولت توجه به اشتغال و مسکن جوانان است و در این راستا با اعطای تسهیلات قابل توجه به ویژه در بخش مشاغل خانگی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تلاش است تا این ۲ دغدغه جدی جوانان را پاسخ دهد.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از تجربیات کشورهای پرجمعیت، مردمی کردن امور، پایش مستمر تغییرات جمعیتی در استان، هم افزایی بخش‌های مختلف و ارزیابی عملکرد ادارات از دیگر اموری است که باید در راستای جوانی جمعیت در استان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در حالیکه در سالهای گذشته گفتمان کاهش جمعیت بر جامعه حاکم بود و یک ارزش به شمار می‌رفت اما امروز با همراهی بخش‌های مختلف این رویه تغییر کرده و افزایش جمعیت به موضوع مهمی تبدیل شده است که این خود یک موفقیت است.

حیدری اظهار داشت: موضوع جمعیت برای کشورها از ابعاد مختلف افتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی دارای اهمیت است و این مهم برای کشور ما که جمعیت آن رو به سالمندی گذاشته و نرخ باروری در بسیاری از استانهای کشور از جمله استان ما زیر نرخ جانشینی است از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است.

وی، اشتراک و وحدت نظر را نخستین گام برای عملیاتی کردن جوانی جمعیت در استان دانست و گفت: در گام نخست باید همگان به اینن نظر مشترک برسیم که استان و کشور در یک چاله جمعیتی قرار گرفته و این موضوع می‌تواند امنیت ما را به خطر اندازد از همین رو افزایش نرخ باروری و جوانی جمعیت برای کشور یک ضرورت است.

‌حیدری تصریح کرد: در گام بعدی باید فرهنگسازی و آموزش را در دستور کار قرار داد که در اینجا نقش نهادهایی نظیر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و حوزه‌های علمیه بسیار تاثیر گذار است.

گفتنی است، در این نشست از دستگاه‌های فعال در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از جمله ورزش و جوانان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، دانشگاه علوم پزشکی و امور بانوان استانداری تجلیل شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1739457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =