۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان شهرکرد به سیستم آبیاری نوین مجهز شده‌اند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: از ابتدای سال‌زراعی جاری تاکنون ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان شهرکرد با بهره‌مندی از تسهیلات بلاعوض به سیستم آبیاری نوین مجهز شده‌اند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، علی شریفی در یکصد و شصت‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد که با حضور مدیران شهرداری، مسئولان جهادکشاورزی استان و شهرستان شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه مسأله اصلی در تأخیر راه‌اندازی مجتمع دامداری‌های ناحیه غرب مرکز استان را نبود تخصیص آب دانست و گفت: البته تاکنون کسی به‌عنوان نماینده دامداران منطقه برای پیگیری موضوع معرفی نشده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شهرکرد اصلاح الگوی کشت را به‌عنوان دغدغه‌ای طولانی‌مدت برای مسوولان جهادکشاورزی به‌ویژه در دوران بروز تنش آبی اعلام و تاکید کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زارهای شهرستان شهرکرد امسال با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اجرایی شد.

شریفی با اشاره به آغاز طرح کشت قراردادی گندم به‌لحاظ راهبردی محصول و وجود زیرساخت‌های خرید آن در دولت افزود: در این طرح یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار گندم آبی در شهرستان شهرکرد کشت شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شهرکرد به اولویت داشتن فعالان این طرح برای دریافت تسهیلات و بسته‌های تشویقی اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال‌زراعی جاری تاکنون ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان شهرکرد با بهره‌مندی از تسهیلات بلاعوض به سیستم آبیاری نوین مجهز شده‌اند.

وی سطح گلخانه‌های کشاورزی شهرستان شهرکرد تا سال قبل را ۱۹ هکتار دانست و یادآور شد: هم‌اکنون ۳۲ هکتار گلخانه در این شهرستان فعالیت دارد و به‌زودی بهره‌برداری از هشت هکتار دیگر آغاز می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۴ سطح گلخانه‌های کشاورزی این شهرستان به ۱۵۰ هکتار افزایش می‌یابد.

شریفی با اشاره به بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای توسعه همه‌جانبه شهرکرد اظهار داشت: مسیر قانونی برای توسعه شهری بسته نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1734016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =