نگرانی کاخ سفید از تعمیق روابط ایران و روسیه

ایسنا نوشت: یک مقام ارشد کاخ سفید در نشستی خبری با خودداری از تایید ادعای یک روزنامه آمریکایی درباره روابط دفاعی تهران-مسکو، از تعمیق این ارتباط ابراز نگرانی کرد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در یک نشست خبری با تکرار ادعای غرب مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، گفت که روسیه همچنان در حال در حال دریافت پهپادها از ایران برای استفاده در جنگ اوکراین است.

با این وجود، کربی ادعای روزنامه وال‌استریت‌ژورنال را مبنی بر کمک ایران به روسیه برای تاسیس کارخانه‌ای در این کشور جهت تولید پهپادهای دارای طراحی ایران، تایید نکرد.

این مقام کاخ سفید گفت: شکی  نداریم که روسیه همچنان از ایران پهپاد دریافت می‌کند و از آن‌ها برای کشتن اوکراینی‌های بی‌گناه استفاده می‌کند.

کربی اشاره کرده که روابط روسیه و ایران در حوزه نظامی در حال عمیق‌تر شدن است و در حال حاضر، نشانه‌های واضحی وجود دارد که دو کشور به دنبال به اشتراک گذاشتن فناوری نظامی هستند.

او با اشاره به روابط تهران-مسکو مدعی شد: این رابطه دفاعی نوپا نه‌تنها برای مردم اوکراین بد است، بلکه برای شرکا و دوستان ما در سراسر خاورمیانه نیز بد است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1728483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    سلام همه اینها درست و ان شاء الله که موفق باشید ، چه فکری به حال ما میخواهید بکنید ؟ واقعا" بلحاظ اقتصادی مردم تحت فشارند و خانواده ها در حال متلاشی شدنند و متاسفانه اخلاق هم روبه اضمحلال ، بسیاری از مشکلات هم ناشی از نابرابریهای داخلی و تبعیض ها و.... خواهشمند است دوستان مساعدتی بفرمایند
  • مهدی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    یه لحظه فکر کردین اگه در داخل روسیه پوتین رو بردارن اونوقت ایران تنها میمونه و یک جهان دشمن.امیدوارم به همه جوانبش فکر کرده باشید و همه تخم مرغها رو در سبد پوتین نگذارید و راهی برای بازگشت به نظام جهانی رو باز بگذارید